cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

היתרונות של עדשות מגע לעומת משקפיים

עדשות מגע יתרונות

כשיש צורך בפתרון לתיקון הראייה – גם כשהבעיה היא רוחק ראייה (כלומר קושי להבחין בבירור באובייקטים קרובים לעין), גם כשהבעיה היא קוצר ראייה (חוסר יכולת לראות היטב עצמים רחוקים מאיתנו), וגם כשהבעיה היא גם וגם – הבחירה הראשונה היא בין עדשות מגע לבין משקפיים.

השיפורים המשמעותיים של עדשות המגע במאה ה-21 הופכים אותן לאופציה המועדפת על יותר ויותר בני אדם, בכל הגילאים. בעמוד זה תוכלו לקרוא את פירוט כל היתרונות של הנחת עדשות בתוך העיניים על פני המשקפיים, וכך לקבל החלטה מושכלת גם עבור עצמכם.

שדה ראייה מלא ומקסימום צלילות

עדשות המגע צמודות לעיניים, בעוד המשקפיים נמצאות במרחק מסוים מהן. ההבדל המשמעותי הזה בא לידי ביטוי בחדות הראייה בכל הכיוונים: עם עדשות מגע – ובפרט כאלה שהותאמו לעיניים באופן מושלם ע”י אופטומטריסטים מנוסים – ניתן לראות ברור וצלול לכל כיוון וכך נהנים משדה ראייה מלא לחלוטין, בלי מגבלות.

מראה טבעי

בעבר מרכיבי משקפיים היו עלולים לזכות לכינויים מעליבים כמו “משקפופרים” או “אבו ארבע”. בעידן הנוכחי, לשמחתנו, התופעה המטופשת הזו נעלמה כמעט לגמרי מן העולם, אבל עדיין יש יתרון להרכבת עדשות מגע שאינן בולטות לעין – משום שכך נשמר המראה הטבעי של האדם, זה שהוא התרגל אליו ורוצה להמשיך איתו.

חופש פעולה מוחלט

עוד יתרון של עדשות מגע על פני משקפיים הוא חופש הפעולה המוחלט שהן מקנות. בעלי משקפיים חוששים שהם ייפלו, יישברו או יתעוותו עקב מכה או נפילה וכו’, ולעומת זאת כשהעדשות נמצאות בתוך העיניים אפשר לרוץ, לקפוץ, לשחק במשחקי כדור ובאופן כללי לנהל אורח חיים אקטיבי מאוד וספורטיבי מאוד בלי שום חששות.

בנוסף, כשמרכיבים משקפיים עלולים להצטבר אדים על העדשות שלהם. בעידן הקורונה, כשחלק לא מבוטל מהזמן אנחנו עם מסכות על הפה והאף, התופעה המציקה הזו הופכת לנפוצה במיוחד. האדים פוגעים בצלילות הראייה ומחייבים את מרכיבי המשקפיים להסיר אותם אחת לזמן מה ולנקות אותם מהאדים. עם עדשות מגע אין צורך לעשות זאת – וגם לעובדה זו יש חלק בתחושת החופש המלא שיש.

מינימום עייפות בעיניים גם בסוף היום

כשבוחרים נכון עדשות מגע, ובפרט מקפידים על דגם מתקדם שמבוסס על טכנולוגיות שמשמרות לחות מדויקת בעין גם אחרי שעות הרכבה רבות – למשל עדשות המגע מסדרת ACUVUE של ג’ונסון אנד ג’ונסון – התוצאה היא נוחות שימוש מקסימלית בכל יום, לאורך כל היום. גם כשהשגרה כוללת שעות מסכים רבות, העין לא מתעייפת והראייה נשארת אופטימלית.

עוד כדאי לדעת שישנן עדשות מגע לאסטיגמציה שמציעות תיקון מדויק לכל צילינדר ולכל לקות ראייה, וכן עדשות מגע מולטיפוקל שמאפשרות למי שסובל או סובלת גם מרוחק ראייה וגם מקוצר ראייה לראות היטב לכל טווח שהוא.

0