cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

הרכבה והסרה של עדשות מגע – המדריך המלא

הרכבה והסרה של עדשות מגע

עבור מי שמרכיב עדשות מגע זמן רב, הכנסת העדשה לעין וגם הוצאתה הן פעולות פשוטות למדי שהפכו לחלק משגרת היום. עבור מי שרק מתחילים ליהנות מכל היתרונות של עדשות המגע, הרכבתן והסרתן הן פעולות שעשויות לעורר חשש מסוים. המדריך בעמוד זה נועד לעזור לפוגג את החשש ולהבטיח הרכבה נכונה והסרה זהירה ובטוחה.

4 הדגשים החשובים של הרכבת עדשות מגע

  1. ידיים נקיות ויבשות – לפני הרכבת עדשות מגע חשוב לנקות את הידיים היטב, רצוי בעזרת סבון אנטי בקטריאלי נוזלי ללא בישום. לאחר שטיפת הידיים יש לנגב אותן ביסודיות עם מגבת רכה ללא סיבים.
  2. הצד הנכון של העדשה – יש עדשות מגע עם סימן שעוזר לזהות מיד מהו הצד שאמור להיות כלפי פנים ומהו הצד שפונה כלפי חוץ. רוב העדשות בסדרת ACUVUE של ג’ונסון אנד ג’ונסון מכילות את הספרות 123, ואם אתם רואים אותן ברור תוכלו לדעת שהעדשה אכן בצד הנכון. בעדשות ללא סימון כזה נדרשת בדיקה לפני הנחת העדשה בעין: מניחים את העדשה על אחת האצבעות ומסתכלים עליה לכיוון מקור אור. אם המראה הוא כמו של מעין ספל, אפשר להרכיב את העדשה. אם הקצוות מתקמטים כלפי חוץ, יש להפוך את העדשה.
  3. עין פקוחה לרווחה – כדי להכניס את העדשה בנוחות העין צריכה להיות פקוחה לרווחה. בהתאם יש לאחוז את העפעף העליון (בעדינות!) וכך למנוע את תנועת המצמוץ. מניחים את עדשה בקצה של האצבע המורה (זו שליד האגודל) של היד השנייה ועם שאר האצבעות של יד זו מושכים כלפי מטה את העפעף התחתון.
  4. יד יציבה, מבט כלפי מעלה – היד שאוחזת בעדשה צריכה להיות יציבה. המבט צריך להיות מופנה כלפי מעלה. לאחר שמניחים (בעדינות) את העדשה על העין אפשר לשחרר בהדרגה את העפעפיים. בשלב זה כדאי לסגור את העין לשנייה כדי שהעדשה תתייצב במקומה.

4 הדגשים החשובים של הסרת עדשות מגע

  1. גם לצורך הסרת עדשות מגע יש להקפיד על ידיים נקיות לחלוטין, בדיוק כמו כשמכניסים את העדשה לעין. הקפדה על כלל זה מונעת זיהומים מיותרים בעיניים.
  2. מבט כלפי מעלה – כדי להוציא את העדשה בנוחות מהעין המבט צריך להיות מופנה כלפי מעלה.
  3. החלקה עדינה של העדשה – עם האצבע האמצעית מושכים את העפעף התחתון כלפי מטה, בעדינות. עם האצבע המורה (כאמור זו שליד האגודל) נוגעים בחלק התחתון של העדשה ומחליקים אותה בעדינות אל החלק הלבן של העין.
  4. הוצאה באמצעות צביטה – כשהעדשה ממוקמת בחלק הלבן של העין צובטים אותה בעדינות עם האצבע המורה ועם האגודל ומוציאים אותה.

בפעמים הראשונות ייתכן היסוס ונדרשת תשומת לב מלאה לכל שלב. גם בהמשך חשוב כמובן להקפיד על פעולה מדויקת, אבל התנועות הופכות לאינטואיטיביות והחשש נעלם. אם העדשות הן יומיות פשוט משליכים אותן לפח, ואם מדובר בעדשות למספר ימים ועדיין לא הגיע מועד התפוגה שלהן מנקים אותן באמצעות חומר ייעודי ומניחים במחסנית.

0