cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

משקפי מולטיפוקל לראייה מכל המרחקים

גם כשאנחנו מתבוננים באובייקט קרוב, למשל בזמן קריאה, וגם כשאנחנו מסתכלים למרחק גדול יותר, למשל כשאנחנו סוקרים את הסביבה בזמן הליכה ברחוב, אנחנו משתמשים בעיניים. מצד שני, הפעולה שונה לגמרי – ולכן כשהעיניים זקוקות לעזרה משקפיים לקרוב לא עוזרות לראות טוב יותר למרחק, וגם לא להפך.

פתרון אחד מוכר הוא משקפי ביפוקל שכוללות שני מוקדים ולכן מבטיחות ראיה טובה גם לקרוב וגם לרחוק – אבל יש אופציה עוד יותר משוכללת ונוחה, משקפי מולטיפוקל. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט לגבי פתרון תיקון ראייה זה, כך שתוכלו לדעת האם הוא מתאים גם לכם, ואם כן, איך למצוא את המשקפיים האופטימליות עבורכם.

מה זה מולטיפוקל?

פירוש המונח מולטיפוקל הוא ריבוי מוקדים (מולטי = הרבה, פוקל – Focal – מוקד). בניגוד למשקפי ביפוקל שכוללים רק שני מוקדים, במשקפי המולטיפוקל יש 3 מוקדים – והתוצאה היא הבדל משמעותי מאוד בנוחות השימוש.

יש לכך 2 סיבות:

  1. לפעמים אנחנו מסתכלים על אובייקטים שהם לא קרובים ולא רחוקים אלא בטווח הביניים, וחשוב שהמשקפיים יותאמו גם למקרים נפוצים אלה.
  2. המעבר בין התבוננות בפרט קרוב להתבוננות בפרט רחוק חלק יותר כשיש גם מוקד לטווח הביניים, ולכן תנועת העיניים טבעית והתועלת מהמשקפיים מרבית.

למי כדאי במיוחד להשתמש במשקפי מולטיפוקל?

משקפי מולטיפוקל מיועדים לבעלי קוצר ראייה ורוחק ראייה ביחד. החל מגיל 40 אצל רוב בני האדם מתחילה ירידה ביכולת הראייה לקרוב, וזאת בגלל שהעדשה בעין מאבדת בהדרגה את הגמישות שמאפיינת אותה בגיל צעיר. אם האדם סבל עוד קודם לכן ממיופיה, כלומר קוצר ראייה (קושי לראות אובייקטים מרוחקים בחדות), סביר להניח שהוא יזדקק לשני סוגי משקפיים – או לזוג אחד של משקפי מולטיפוקל.

בפרט עדיפה האפשרות השנייה, משקפיים עם עדשות מולטיפוקל, לאנשים ששגרת היום שלהם מחייב ראייה גם לקרוב וגם לרחוק באופן קבוע.

הסוגים השונים של עדשות מולטיפקול למשקפיים + מחירים

מבנה עדשות מולטיפוקל למשקפיים

העין האנושית היא מכשיר משוכלל. כשאנחנו מסתכלים על אובייקט קרוב, האישון מתרחב, וכשאנחנו מביטים בפריטים רחוקים מאיתנו הוא מתכווץ. בהתאם תוכננו עדשות המולטיפוקל כך שיאפשרו תנועה חלקה ורציפה של העין בכל מצב, כולל במעברים בין מבט לקרוב למבט לרחוק.

בחלק התחתון של העדשה ישנו מוקד שמיועד לטווח קרוב. מעליו יש מוקד לטווח הביניים והמוקד השלישי והעליון הוא לטווח רחוק. מאפיין נוסף הוא מבנה דמוי תעלה שהצדדים שלה הם שטחים מתים. ככל שהתעלה רחבה יותר כך השטחים המתים הבלתי נמנעים מצומצמים יותר ושדה הראייה מלא יותר.

גובה העדשה הוא עוד פרמטר משמעותי: עדשות קצרות עלולות להקשות על ההסתגלות עקב המעברים הפחות חלקים בין המוקדים. מצד שני עדשות מוארכות מאוד מחייבות מסגרת גדולה יותר, והשיקול האסתטי נכנס גם הוא לתמונה.

הפרמטרים העיקריים שמשפיעים מחיר משקפי מולטיפוקל

* אינדקס – לכל עדשה יש אינדקס. אינדקס גבוה פירושו עדשה דקיקה שמתאימה גם למספרים גדולים. האינדקסים הנפוצים הם 1.5, 1.56, 1.6, 1.67 ו-1.74, וככל שהאינדקס גבוה יותר כך עולה גם מחיר המשקפיים.

* ציפוי – ציפויים מונעי סינוור, מסנני קרינה ומפחיתי שריטות מייקרים במידה מסוימת את עלות העדשות והמשקפיים.

* יצרנית – כדאי תמיד לבחור בעדשות מולטיפוקל של יצרניות מוכרות, וכך לדעת בוודאות שפתרון תיקון הראייה הוא הטוב ביותר האפשרי וגם כזה שיחזיק מעמד שנים רבות.

בנוסף יש עדשות למשקפי מולטיפוקל מדורות קודמים ויש כאלה מהדור המתקדם ביותר (כמו בסמארטפונים). בדרך כלל ההבדל המשמעותי ביותר הוא המעבר בין המוקדים השונים, שהופך לחלק יותר ויותר ככל שמדובר על עדשות מדור מתקדם יותר.

טווח המחירים רחב למדי – מ-600-700 ש”ח ועד 3,000-4,000 ש”ח וגם יותר. בכל מקרה חשוב קודם כל לבצע בדיקת ראייה מקצועית כדי לקבל את המרשם המדויק לעדשות.

בדיקת ראייה והתאמה – בחינם

בחנות של “עדשות” בתל אביב (דיזינגוף 332, לא רחוק מהנמל) תוכלו לעבור בדיקת ראייה והתאמת עדשות – בחינם. מי שמבצעת את הבדיקה היא אופטומטריסטית מוסמכת ובעלת ניסיון רב, והאבחון מבוסס על ציוד משוכלל כך שמובטחות לכם תוצאות מדויקות.

הבדיקה מתבצעת גם ללא מחויבות מצדכם. במידת הצורך תקבלו גם טיפים להסתגלות מהירה ויעילה למשקפי המולטיפוקל.

במרבית המקרים ההסתגלות למשקפיים מרובי המוקדים קלה, וזאת בזכות התכנון החכם שלהן (ובתנאי כמובן שהעדשות שלהם מותאמות אליכם במדויק). בדרך כלל כשאנחנו מסתכלים לרחוק אנחנו מישירים מבט ולכן המוקד המתאים הוא בחלק העליון. בטווחי הביניים – למשל במהלך עבודה מול מחשב – אנחנו מורידים מעט את המבט, ואילו בזמן שימוש בסמארטפון או כשאנחנו קוראים העין מתבוננת עוד יותר כלפי מטה ולכן המוקד לטווח הקרוב הוא התחתון ביותר.

יחד עם זאת יש גם הבדלים בהרגלים של אנשים שונים, ובאופן תנועות העיניים. עם הדרכה נכונה – למשל לאיפה לכוון את המבט כשיורדים או עולים במדרגות – ההסתגלות לרוב תהיה קלה ויעילה. בכל מקרה אצלנו תקבלו אחריות מלאה שכוללת מענה גם למצב שבו לא הצלחתם להסתגל למשקפי המולטיפוקל.

0