cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

ניקוי וטיפול בעדשות מגע – המדריך המלא

ניקוי וטיפול בעדשות מגע

עדשות מגע הן פתרון מעולה לתיקון הראייה, כולל במקרים שבהם יש אסטיגמציה (צילינדר) או כשנדרש פתרון גם לראייה לרחוק וגם לראייה לקרוב (מולטיפוקל). על-מנת שהכנסת פריט זה לעין לא תזיק לאיבר הרגיש, חשוב מאוד להקפיד על טיפול נאות בעדשות ובפרט על ניקוי מיטבי שלהן. המידע בעמוד זה יעזור לכם לוודא שאתם אכן מתנהלים נכון.

1. ניקוי מידי בידיים נקיות ויבשות

הרכבת עדשות מגע והסרתן תתבצע תמיד אך ורק כשהידיים נקיות לחלוטין כדי שלא תלכלכו אותן. בהתאם יש לשטוף את הידיים עם סבון (רצוי סבון נוזלי ואנטי בקטריאלי) ומים ולייבש אותן. הייבוש חשוב לא פחות מהניקיון משום שמי הברז עלולים לכלול גם חיידקים או חומרים מזהמים אחרים.

אם אתם משתמשים בעדשות מגע דו שבועיות, חודשיות או כאלה המיועדות לפרקי זמן ארוכים יותר, שגרת הניקוי שלהן חייבת להתבצע מיד עם הסרתן.

2. ניקוי עדשות מגע אך ורק עם תמיסה ייעודית

מי ברז עלולים כאמור לכלול חומרים שמזיקים לעדשות המגע וליתר דיוק כאלה שאם יעברו לעין אחרי הרכבת העדשה עלולים לפגוע בה. גם המים שיוצאים ממכשירים דוגמת תמי 4 אינם נקיים מספיק בהקשר של מגע עם עדשות המגע – יש לנקות אותן אך ורק עם התמיסה הייעודית שלהן.

3. תהליך מסודר של טיפול בעדשות מגע לאחר הסרתן

א. ממלאים את המחסנית בתמיסה הייעודית של העדשות

ב. מניחים את העדשה על כף יד – כמובן נקייה לחלוטין ויבשה לגמרי

ג. מטפטים מספר טיפות מהתמיסה על אחת האצבעות של היד השנייה

ד. משפשפים – בעדינות! – את העדשה. התנועה הנכונה היא קדימה ואחורה, כך מספר פעמים

ה. שוטפים את עדשת המגע בעזרת מספר טיפות נוספות מהתמיסה שלה ומכניסים אותה למחסנית

חוזרים על פעולות ב’-ה’ עם העדשה השנייה ולאחר מכן סוגרים את המחסנית.

4. טיפול במחסנית של עדשות המגע

ניקוי עדשות מגע מחייב כמובן גם טיפול נכון במחסנית, כדי שתספק את תנאי האחסון הסטריליים הנדרשים. בהתאם יש לרוקן את התמיסה הקיימת במחסנית, לשטוף אותה עם תמיסה חדשה, לייבש אותה (באמצעות הנחתה הפוכה על גבי נייר, כמובן נקי) – וכשהיא יבשה למלא אותה מחדש. כמו כן יש להחליף את המחסנית עצמה, לרוב אחת לחודש. אופטומטריסטים מוסמכים יוכלו לספק לכם המלצות ספציפיות לגבי כל מוצר.

0