cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות לקרטוקונוס – המדריך המלא

מחלת הקרטוקונוס הופכת את הקרניות לבעלות צורת חרוט במקום כיפה. בהתאם כל פתרון לתיקון הראייה חייב להיות מותאם לעיוות הנ”ל. דגש חשוב נוסף הוא האיכות של עדשות המגע הספציפיות שמוכנסות לעיניים. בעמוד זה תמצאו פירוט של הסוגים השונים של עדשות לחולי קרטוקונוס, הסברים לגבי ההתאמה לכל אדם וטיפים שיעזרו לכם ליהנות מראייה מיטבית.

סוגי עדשות מגע לקרטוקונוס

ישנם מספר סוגים של עדשות מגע מתאימות לבעלי ובעלות קרטוקונוס. הבחירה ביניהם היא בעיקר על סמך נוחות השימוש בכל אופציה. האפשרויות הן:

* עדשות פיגיבק (Piggyback) – פתרון שכולל 2 עדשות (בכל אחת מהעיניים), אחת קשה ואחת רכה. העדשה הרכה עשויה מסיליקון הידרוג’ל ומונחת על הקרנית, ועל העדשה הרכה מונחת העדשה הקשה. התפקיד של העדשה הרכה הוא לספק את הנוחות הרצויה ואילו העדשה הקשה מבטיחה תיקון אופטי אפקטיבי.

* עדשות rose K – עדשות ייעודיות למקרים שבהם מידת הקמירות בקרנית העין משתנה מאזור לאזור. הא-סימטריה שנגרמת עקב העובדה שבחלקה התחתון של הקרנית הקמירות משמעותית יותר, מחייבת גיאומטריה מורכבת לכל עדשה. התכנון המדויק של עדשות מגע לקרטוקונוס מהסוג הזה מתבצע בעזרת מחשב.

* עדשות היברידיות – עדשות בעלות מרכז קשיח והיקף רך. המרכז הקשיח מאפשר מעבר חמצן אל הקרנית וגם תיקון אופטי, ואילו ההיקף הרך הופך את הרכבת העדשה לנוחה יותר.

* עדשות קשות (RGP) – עדשות שמספקות פתרון יעיל מאוד לקרטוקונוס ולהתקמרות הקרנית, אבל בחלק מהמקרים התוצאה היא אי נוחות, עייפות בעיניים, גירוי, יובש וגרד. כשזה המצב, ניתן להיעזר בפתרונות הקודמים או באופציה מתקדמת אחרת, עדשות סקלרליות.

עדשות מגע סקלרליות בהתאמה אישית

עדשות מגע סקלרליות נקראות כך משום שהקצה שלהן מונח על הסקלרה (Sclera – לובן העין). בדרך זו אין מגע בין העדשה לקרנית, ובנוסף בחלל שבין העדשה לבין הקרנית ישנו נוזל שתורם גם הוא לנוחות השימוש, כולל לאורך זמן רב. העדשה עצמה עשויה מחומר שמאפשר מעבר חמצן, ועוד מאפיין מהותי הוא הקוטר הגדול (כדי שהעדשה תהיה מונחת על הסקלרה).

עדשות מגע סקלרליות הן פתרון יעיל מאוד למקרים שבהם עדשות מגע קשות מייצרות תופעות לוואי ואי נוחות. גם כשהקרטוקונוס מחמירה, והקמירות הופכת למשמעותית מאוד, בדרך כלל רק עדשות סקלרליות יתקנו את ליקויי הראייה. עוד מצב שבו זוהי האופציה המומלצת הוא לאחר ניתוח השתלת קרנית.

התאמה מדויקת של עדשות מגע סקלרליות לחולי קרטוקונוס כוללת את קביעת הקוטר הנכון (והכאמור גדול יחסית), את קביעת המבנה של הצד האחורי של העדשה, את גובה ההתרוממות של העדשה מעל לקו הגבול שבין הקרנית ללחמית וגם את הזווית של העדשה ביחס לסקלרה.

היתרונות שלנו

התאמת עדשות לקרטוקונוס מחייבת בקיאות ספציפית וניסיון רב. בסניף הפיזי של “עדשות” ישנו חדר בדיקה מקצועי שכולל ציוד מתקדם. יתרון נוסף הוא האופטומטריסטית המנוסה שעובדת במקום, כך שתוכלו לקבל ייעוץ מקצועי ומקיף מותאם ספציפית אליכם – ולהגיע לפתרון המיטבי למחלה וללקויות הראייה שהיא גורמת.

אם כבר יש לכם מרשם לעדשות מגע מתאימות, תוכלו לקנות אותן גם בלי להגיע לאף חנות – אלא אונליין, בנוחות מרבית ובמחירים אטרקטיביים במיוחד. בהקשר זה כדאי לדעת שבאתר “עדשות” תוכלו למצוא מבחר רחב מאוד של עדשות מגע של כל היצרניות המובילות ובהתאמה מלאה אליכם – בעלות נמוכה במידה ניכרת בהשוואה לקנייה בחנויות האופטיקה ה”רגילות”.

עוד חשוב להדגיש שהמשלוח מהיר וללא עלות נוספת. כמו כן ניתן להחליף את האריזות אם חל שינוי כלשהו במרשם ותוקף עדשות המגע שאנחנו משווקים ארוך במיוחד, כך שמובטח לכם יחס עלות תועלת משתלם מאוד.

0