cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע בפעם הראשונה – המדריך למתחיל

עדשות מגע בפעם הראשונה

מעבר ממשקפיים לעדשות מגע מאפשר לשפר את איכות החיים בכמה היבטים משמעותיים, ובמיוחד בגילאים הצעירים – בני ובנות נוער. לקראת הרכבת עדשות מגע בפעם הראשונה חשוב להיערך נכון, כדי שהשימוש בהן יהיה נוח, בטוח ומועיל.

היתרונות של הרכבת עדשות מגע לבני נוער

היתרון הראשון של השימוש בעדשות מגע הוא שיפור בדימוי העצמי ולכן גם בביטחון העצמי. כך לדוגמה על-פי סקר שנערך בארה”ב, 3 מכל 4 בני נוער ציינו שהתגובות לשינוי היו חיוביות ואפילו מאוד חיוביות. מאחר שבגיל ההתבגרות כולם וכולן מייחסים משקל לא מבוטל לאופן שבו הם נתפשים ע”י החברים והסביבה באופן כללי, זהו יתרון משמעותי.

היתרון השני הוא היעדר המגבלות: עם עדשות מגע אפשר לעסוק בפעילות ספורטיבית בלי לחשוש שמא המשקפיים יישברו, ובאופן כללי לנהל חיים אקטיביים יותר.

היתרון השלישי של עדשות מגע לבני נוער הוא שדה הראייה הנרחב יותר בזכות המבנה שלהן. יתרון זה בא לידי ביטוי גם בזמן פעילות גופנית, כשבסקר הנ”ל, 2 מכל 3 בני נוער סיפרו בסיפוק שהביצועים הספורטיביים שלהם השתפרו בזכות הרכבת עדשות מגע.

האתגרים העיקריים בהרכבת עדשות מגע בפעם הראשונה

הרכבת עדשות מגע, ובפרט כאלה איכותיות שמותאמות באופן מושלם לאדם, היא פעולה פשוטה, ולאחר תקופה קצרה הן הופכות לחלק מהשגרה. האתגר העיקרי הוא השינוי עצמו, והחששות שלפני.

חשש נפוץ אחד הוא מפני התחושה החדשה בעיניים ובפרט אחרי הרכבת עדשות מגע בפעם הראשונה. בפעמים הראשונות סביר להניח שבן הנוער או בת הנוער אכן ירגישו את העדשה בתוך העין, אבל לאחר תקופת הסתגלות קצרה הם כבר לא ישימו לב שיש בעין עדשות (פרט, כמובן, לכך שהראייה תקינה לחלוטין בזכותן).

חשש שני הוא מפני הצורך להקדיש זמן רב לתחזוקת העדשות. את החשש ניתן להפיג ע”י שימוש בעדשות מגע חד יומיות שאותן פשוט משליכים לפח בסוף היום. עדשות מגע לפרקי זמן ארוכים יותר אכן זקוקות לניקוי אחרי ההרכבה, וחשוב לעשות זאת באופן מוקפד לפי כל הכללים – אבל הפעולה הזו הופכת להרגל שממילא גוזל לא יותר מ-3-4 דקות ביום.

חשש שלישי הוא שהעדשות יגרמו לגירויים בעיניים. כשמרכיבים עדשות של חברה איכותית כמו ג’ונסון אנד ג’ונסון הסיכון לכך מזערי ואפילו אפסי.

החשש הרביעי ועליו כן כדאי להתעכב הוא ביחס לתגובת ההורים. למעשה, במקרים רבים, בני הנוער שחוששים שהוריהם יטילו וטו משקפים בכך את החשש שלהם שמא עדשות מגע לא באמת מתאימות להם. הפתרון לחשש הכפול הוא הגעה לאופטומטריסט מנוסה. במהלך הביקור תתבצע בדיקה של מצב העין ושל מצב הראייה, ועל בסיס המידע המתקבל ממנה וכן שיחה עם בן/בת הנוער, יוכל האופטומטריסט לספק חוות דעת מקצועית.

בנוסף איש מקצוע מיומן (או אשת מקצוע מיומנת, כמובן) גם מתאימים לכל אחד ואחת את העדשות האופטימליות עבורם ובכך מסייעים להפיק מקסימום תועלת – גם במהלך הרכבת עדשות מגע בפעם הראשונה וגם בכל הפעמים הבאות.

0