cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע יומיות – סקירה מקיפה

עדשות מגע יומיות, כפי שאפשר כמובן להבין מהשם, הן עדשות מגע שמיועדות לשימוש קצר מועד – יום אחד בלבד. יש להן מספר יתרונות משמעותיים אבל גם כללים שחשוב להקפיד עליהם, כך שהתועלת שתפיקו מהעדשות תהיה מרבית. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות נפוצות, ובפרט למי מתאימות עדשות יומיות, מהם הפרמטרים החשובים בכל עדשה ואילו דגמים חדשניים כדאי במיוחד להכיר.

היתרונות של עדשות המגע היומיות

היתרון הבולט ביותר לעין של עדשות מגע יומיות הוא שאין צורך להקדיש זמן, תשומת לב וכסף לתחזוקתן. כשמתעוררים מכניסים אותן לעיניים ואחרי השימוש או בסוף היום מוציאים אותן ופשוט משליכים לפח – בלי תמיסות ניקוי או מכלי אחסון סטריליים למיניהם. יתרון שני הוא שבניגוד לעדשות חודשיות, תלת חודשיות ושנתיות, ההוצאה של העדשה מהעין בסוף היום מונעת הצטברות לכלוכים, שומנים וחלבונים על העדשה, וכתוצאה מכך הסיכון לדלקת או זיהום בעין מזערי.

יתרון נוסף הוא רמת עבירות חמצן גבוהה ובהתאם הלחות בעין תהיה גבוהה גם כן והשימוש בעדשות – נוח במיוחד.

עוד כדאי לדעת שכיום ניתן למצוא עדשות יומיות בכל המספרים, וגם בהתאמה אישית לצרכים ספציפיים כמו למשל עדשות מגע צילינדר.

למי מתאימות עדשות מגע יומיות?

עדשות המגע היומיות מתאימות מאוד למי שלא זקוק לפתרון תיקון ראייה באופן קבוע אלא רק לצרכים נקודתיים – למשל מי שמרכיב את העדשות רק זמן פעילות ספורטיבית.

גם למי שהעבודה שלו כוללת חשיפה יומיומית ללכלוכים שונים או לאבק כדאי להעדיף את הדגמים היומיים משום שעל עדשות לטווח ארוך יותר עלולים להצטבר כל אותם מיקרואורגניזמים מזהמים. לעומת זאת, עדשות מגע ליום אחד מוכנסות לעין בכל יום כשהן סטריליות לחלוטין ומוצאות ממנה עוד לפני שהן מתלכלכות מאוד.

חשוב להדגיש שאמנם טווח השימוש בעדשות המגע היומיות הוא 8-10 שעות, ובחלק מהדגמים אפילו מעט יותר, אבל אסור להכניס חזרה לעין עדשה שכבר הוצאה ממנה, גם אם הרכבתם אותה רק לשעה שעתיים.

דגמים מומלצים

באופן טבעי ישנו מגוון רחב של דגמים של עדשות מגע יומיות. לפניכם מספר אופציות מומלצות במיוחד:

עדשות DAILIES AquaComfort Plus של אלקון

עדשות בקוטר 14 ועם קימור 8.7, בטווח המספרים שבין 12- ל-8+. בעדשות אלה יש 3 מרכיבי לחות – גם במהלך ההרכבה בבוקר, גם הוספה מבוקרת לאורך כל היום וגם שחרור לחות בכל פעולת מצמוץ – כך שהרכבתן נוחה במיוחד. החומר שממנו עשויות עדשות DAILIES AquaComfort Plus הוא Nalfilcon A ושיעור המים בהן הוא 69%.

המחיר לאריזה של 90 עדשות (לעין אחת) הוא 212 ש”ח, ואם קונים 4 אריזות המחיר לכל אחת הוא 198 ש”ח בלבד.

עדשות Acuvue Oasys 1-Day של ג’ונסון אנד ג’ונסון

עדשות מגע יומיות שמיוצרות בטכנולוגיה חדשנית בשם HydraLuxe. בזכות טכנולוגיה זו יש בעדשה רשת של מולקולות שמשמרת את הלחות לאורך כל שעות היום. מוצר מתאים במיוחד לאנשים שעובדים במשך שעות ארוכות עם מסכים שונים.

הקוטר של עדשות Acuvue Oasys 1-Day הוא 14.3 וניתן לבחור בין קימור 8.5 לקימור 9. טווח המספרים הוא מינוס 12 עד פלוס 8. מחיר לאריזה של 90 עדשות: 330 ש”ח.

עדשות Biotrue ONEday של Bausch & Lomb

עוד דגם מתקדם של יצרנית מוכרת. הקוטר של עדשות יומיות אלה הוא 14.2, הקימור 8.6 וטווח המספרים הוא החל ממינוס 9 ועד פלוס 6. בזכות החומר שממנו עשויות עדשות אלה – הידרוג’ל (Nesofilcon A) – והעיצוב בהשראת המאפיינים הביולוגיים של עין אנושית, השימוש בהן נוח מאוד וגם ארוך טווח, עד 16 שעות.

מחיר: 119 ש”ח לאריזה של 30 עדשות (לעין אחת).

עדשות מגע יומיות Proclear 1 Day של CooperVision

עדשות מגע בקוטר 14.2 וקימור 8.7. עדשות אלה עשויות מחומר בשם Omafilcon A ומיוצרות בטכנולוגיית ה-Phosphoryl-Choline שמאפשרת לכידת לחות ושימורה לאורך שעות רבות. עבירות החמצן של עדשות אלה גבוהה, ושיעור המים בהן הוא 60%.

מחיר: 120 ש”ח לאריזה של 30 עדשות (לעין אחת), ו-105 ש”ח לאריזה כשקונים מראש לחצי שנה.

עדשות Shamir Daily Silicone Hydrogel

עדשות כחול לבן איכותיות מאוד, עם קוטר 14.2 וקימור 8.6. טווח המספרים הוא בין מינוס 12 לבין פלוס 6, ואחוז המים הוא 53. השילוב של הסיליקון מבטיח עבירות חמצן גבוהה ובנוסף העדשה מבוססת HEMA כך שההרכבה שלה מהירה בהשוואה לעדשות סיליקון הידרוג’ל אחרות.

מחיר: 129 ש”ח ל-30 עדשות מגע (לעין אחת).

עדשות מגע יומיות Hanita Days

עוד דגם כחול לבן. לעדשות אלה שוליים דקים ולכן ההסתגלות אליהן קלה במיוחד. הן מיוצרות מ-filcon 1b ומכילות 58% מים. טווח המספרים הוא מינוס 10 עד פלוס 4, הקוטר שלהן הוא 14.2 והקימור 8.6.

מחיר: 89 ש”ח לאריזה של 30 עדשות (לעין אחת). עסקה שנתית מוזילה את העלות של כל אריזה ל-78.5 ש”ח בלבד.

למה כדאי לקנות עדשות מגע יומיות ב”עדשות”?

כמו אינספור מוצרים אחרים שהתרגלנו לקנות אונליין, גם עדשות מגע יומיות איכותיות מאוד ניתן לרכוש בלי להגיע לחנות אופטיקה ובלי לבזבז זמן יקר – ובנוסף במחירים זולים במיוחד וללא עלות למשלוח.

באתר “עדשות” מוצעים הדגמים המתקדמים ביותר של עדשות המגע היומיות (וגם אחרים, כמובן), כולם של יצרניות מובחרות כך שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות. לכל העדשות הנמכרות באתר תוקף ארוך במיוחד, ובנוסף ניתן להחליף אריזות סגורות אם משתנה המרשם.

בחנות הפיזית של “עדשות”, ברחוב דיזינגוף 322 בתל אביב, תוכלו לעבור בדיקת התאמת עדשות בחינם, ע”י אופטומטריסטית מנוסה, וכך לוודא שהמרשם שלכם עדכני ושאתם מפיקים את מלוא התועלת האפשרית מהעדשות.

0