cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע לאסטיגמציה – המדריך המלא

עדשות מגע לאסטיגמציה

אסטיגמציה היא לקות ראייה נפוצה שמשפיעה גם על הראייה למרחקים קצרים וגם על הראייה למרחקים ארוכים. הלקות, שגורמת לתמונה להיראות מעוותת, נפוצה למדי, ובמרבית המקרים מי שסובל ממנה סובל גם מרוחק ראייה או קוצר ראייה.

בעלי אסטיגמציה זקוקים לעדשות מגע ייעודיות ללקות זו, ובהתאמה מדויקת למאפיינים הספציפיים של כל עין כולל קוצר/רוחק הראייה.

באילו מקרים נוצרת אסטיגמציה?

אסטיגמציה, שרבים מכנים אותה גם “צילינדר”, נוצרת עקב חוסר סימטריה בקמירות של הקרנית ובפרט כשצד אחד מקומר יותר מהצד השני. בגלל העקמומיות של שכבה זו בגלגל העין נמנעת התמקדות תקינה של האור על הרשתית והתוצאה היא ראייה מטושטשת. העיוות עלול להוביל גם לכאבי עיניים, כאבי ראש ואי נוחות כללית.

סוג נוסף של אסטיגמציה, אם כי פחות נפוץ, הוא כשיש עקמומיות בעדשה. גם במקרים אלה האור נשבר בעין באופן לא ממוקד ולכן הראייה לא חדה. גם קרטוקונוס, מחלת עיניים שמתפרצת בגילאים צעירים (החל מ-15-16 ועד 30-35), מובילה לאסטיגמציה ובמקרים אלה נדרשות עדשות מגע ייעודיות לקרטוקונוס.

איך מתבצע אבחון אסטיגמציה?

אבחון אסטיגמציה מתבצע ע”י אופטומטריסטים מוסמכים באמצעות מיפוי קרנית, בדיקה מעמיקה של העדשה בכל עין ובדיקת תשבורת. לצורך מיפוי הקרנית על-מנת לזהות את מידת הקמירות בכל נקודה בה נעזרים אופטומטריסטים בסוגים שונים של מכשירי טופוגרפיה.

בשלב הבא האופטומטריסט או האופטומטריסטית מפענחים את ממצאי הבדיקות השונות, וקובעים האם אכן ישנה אסטיגמציה ואם כן מהי מידת החומרה שלה – היא נמדדת ביחידה שנקראת דיופטר וזהו למעשה המספר של הצילינדר. נתון משמעותי נוסף הוא ציר האסטיגמציה שנמדד במעלות וגם הוא משפיע על בחירת העדשות האופטימליות.

עדשות מגע לאסטיגמציה מסדרת ACUVUE

סדרת ACUVUE של ג’ונסון אנד ג’ונסון כוללת גם דגם ייעודי לאסטיגמציה (מהסוג הראשון – קמירות לא אחידה של הקרנית) – 1-DAY ACUVUE® MOIST for ASTIGMATISM.

עדשות מגע מתקדמות אלה כוללות מנגנון ייצוב ייחודי ל-Johnson & Johnson ששומר על חדות הראייה גם כשהעיניים והראש נמצאים בתנועה. טכנולוגיה חדשנית נוספת שבאה לידי ביטוי היא ®Lacreon שמבטיחה רמת לחות גבוהה גם אחרי שעות הרכבה רבות כך שהשימוש בדגם זה של עדשות מגע צילינדר נוח במיוחד.

עוד כדאי לדעת שטווח הפרמטרים של עדשות מגע לאסטיגמציה מסדרת ACUVUE נרחב מאוד ולכן הוא מתאים למרבית בעלות ובעלי הצילינדרים (כ-87% ליתר דיוק).

0