cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע לזוקן ראייה – המדריך המלא

עדשות מגע לזוקן ראייה

זוקן ראייה – או במונח המדעי, פרסביופיה – היא תופעה שמתרחשת אצל כל אחד ואחת כמעט. במרבית המקרים היא מתחילה בעשור ה-5 לחיים, כלומר בין גיל 40 ל-50, והגורם לה הוא שינויים בלתי נמנעים בעדשות העיניים.

בכל פעם שאנחנו משנים את המיקוד של העין – מאובייקט קרוב אליה לעצם רחוק, או להיפך – העדשה מתאימה את עצמה למרחק שבין העין לאובייקט שבו רוצים להתמקד. ככל שאנחנו מתבגרים, העדשה הופכת לעבה יותר ולכן מאבדת מהגמישות שלה ומתקשה להתאים את עצמה לשינויי המיקוד. התוצאה: קושי להבחין בבירור באובייקטים קרובים לעין, וכתוצאה מכך קושי לקרוא וגם לצפות במסך הסמארטפון.

הסימפטומים הבולטים של זוקן ראייה

התהליך הנ”ל הינו הדרגתי. כשהפרסביופיה רק מתחילה לבוא לידי ביטוי, הסימפטומים העיקריים הם מאמץ בזמן קריאה או שימוש בסמארטפון, קושי להבחין בעצמים קרובים לעין כשהתאורה לא אופטימלית ובזמן עייפות, וייתכנו גם כאבי עיניים וכאבי ראש.

ישנם גם מקרים שבהם האדם מתכחש לתופעה הבלתי נמנעת בגלל הקושי לקבל את ההתבגרות ואת אובדן חלק מהיכולות. ההמלצה היא להגיע לאופטומטריסטים מנוסים כדי למצוא את הפתרון האופטימלי – ולחזור ליהנות מראייה תקינה לכל מרחק.

באילו מקרים ניתן להיעזר בעדשות מגע לזוקן ראייה?

כשהראייה לרחוק תקינה, עדשות מגע אינן רלוונטיות – משום שהפרסביופיה משפיעה רק במקרים ספציפיים ואין טעם להרכיב עדשות מגע באופן קבוע. לעומת זאת מי שסובל גם מקוצר ראייה (כלומר קושי להבחין בעצמים רחוקים מהעין) וגם מפרסביופיה יוכל להיעזר בעדשות מגע מולטיפוקל.

זהו פתרון נוח מאוד, משום שהוא מספק מענה מיטבי לשתי לקויות הראייה, וכך האדם יכול לראות היטב לכל מרחק ובכל נקודת זמן בלי למשל להידרש להחליף משקפיים או להתאמץ.

היתרונות של עדשות מגע ACUVUE מולטיפוקל

סדרת ACUVUE של יצרנית עדשות המגע המובילה ג’ונסון אנד ג’ונסון כוללת מגוון דגמים שהמכנה המשותף לכולם הוא נוחות הרכבה מרבית בזכות שימוש בטכנולוגיות חדשניות. לבעלי ובעלות פרסביופיה שבנוסף סובלים מקוצר ראייה מציעה הסדרה את 1-DAY ACUVUE® MOIST MULTIFOCAL – עדשות מולטיפוקל לשימוש יומי שמעוצבות בהשראתה של העין האנושית ובהתאם מבטיחות מרכוז מדויק ותיקון נכון לכל טווח ראייה.

בנוסף דגם זה מיוצר גם על בסיס טכנולוגיה בשם ®LACREON שמבטיחה מקסימום לחות לאורך כל היום ולכן נוחות הרכבה מרבית. עוד יתרון של עדשות מגע מולטיפוקל מסדרת ACUVUE הוא שיש להן 183 עיצובים אופטיים שונים כך שניתן להגיע להתאמה מושלמת לכל אישון ולכל רמה של פרסביופיה.

עוד יתרון הוא חסימת מרבית קרינת השמש (גם קרני UVA שמזיקות לרשתית וגם קרני ה-UVB שמסוכנות לעדשת העין ולקרנית). טווח המספרים של עדשות 1-DAY ACUVUE® MOIST MULTIFOCAL הוא עד 9.00- וניתן לבחור בין ADD נמוך (0.75-1.25), בינוני (1.5-1.75) וגבוה (2.00-2.50).

0