cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע לילדים – טיפים ומידע נוסף

עדשות מגע לילדים

בעבר הגישה הרווחת הייתה שלילדים עם לקות ראייה מתאימים רק משקפיים, ואילו עדשות מגע מיועדות לגילאים המבוגרים יותר. היום התפישה שונה: העדשות משוכללות יותר מבעבר וגם הילדים השתכללו, ולכן בהחלט ייתכן שכל היתרונות של עדשות המגע יכולים לבוא לידי ביטוי גם בגיל צעיר.

מאיזה גיל אפשר להתחיל להרכיב עדשות מגע?

ה-FDA – מנהל המזון והתרופות של ארה”ב, שמהווה מקור סמכות גם בתחום האביזרים הרפואיים, ולא רק בארה”ב אלא בכל רחבי העולם – מספק תשובה מעניינת לשאלה שבכותרת. לפי ה-FDA אין גיל ספציפי שהחל ממנו הרכבת עדשות מגע אפשרית – הפרמטר הקובע הוא רמת הבגרות של הילד או הילדה, ובפרט מידת העצמאות והאחריות.

אם הילד מספיק אחראי ובוגר, הוא יכול להפיק תועלת מהמרת המשקפיים בעדשות המגע (או מלכתחילה להיעזר בעדשות ולא במשקפיים) אפילו בגיל 8. בפועל ניתן לראות ירידה עקבית ומשמעותית בגילאים שבהם מתחיל השימוש בעדשות מגע – מ-15-16 לסביבות ה-11-12 ואפילו בגיל צעיר יותר.

היתרונות של הרכבת עדשות מגע לילדים

* מקסימום נוחות – בהשוואה למשקפיים.

* שיפור טוב יותר של הראייה – ובפרט הרחבת שדה הראייה ויכולת להבחין באובייקטים שנמצאים בזווית העין.

* ראייה מיטבית בלי מגבלות – כולל אפשרות לשחק ולעסוק בפעילות ספורטיבית בלי לחשוש שייגרם נזק למשקפיים.

* דימוי עצמי גבוה יותר – לפי מחקרים שונים רוב ההורים מעידים על שיפור משמעותי בביטחון העצמי של הילד או הילדה בזכות השימוש בעדשות מגע.

עלות עדשות מגע לילדים

העלות של השימוש בעדשות מגע לילדים תהיה לרוב נמוכה בהשוואה למשקפיים, ובפרט לנוכח העובדה שבגיל צעיר תדירות קניית המשקפיים גבוהה יחסית (בגלל שהם נשברים / הולכים לאיבוד / נשרטים וכו’). העלות אצל כל ילד או ילדה משתנה בהתאם לסוג העדשות המתאים להם ולתדירות הרכבתן.

איך להתאים עדשות מגע לילד או לילדה?

חשוב מאוד להגיע לאופטומטריסט או אופטומטריסטית עם ניסיון רב בהתאמת עדשות מגע לילדים. אבחון מקצועי כולל בדיקות ראייה רלוונטיות שמספקות את כל המידע החיוני לגבי תיקון הראייה הדרוש. אופטומטריסטים מנוסים גם יודעים לסייע להורים לקבל את ההחלטה האם הילד כבר בשל לשימוש בעדשות.

במרבית המקרים ההמלצה תהיה על עדשות מגע יומיות – גם בזכות נוחות הרכבתן ובפרט כשמדובר על עדשות מבית ג’ונסון אנד ג’ונסון שכוללות טכנולוגיות מתקדמות לשימור הלחות החיונית בעיניים, וגם בזכות היעדר הצורך בתחזוקה מורכבת.

עוד כדאי לדעת שישנן גם עדשות מגע ייעודיות לילדים בעלי אלרגיות, יובש בעיניים, רגישות גבוהה, בעיות עפעפיים ועוד.

האחריות ההורית

הרכבת עדשות מתאימה כאמור לילדים בוגרים, עצמאים ואחראים, אבל גם כך קניית עדשות מגע לילדים מחייבת אחריות הורית. בפרט חשוב לוודא שהילד או הילדה מקפידים על היגיינה מלאה ודואגים לנקות את הידיים היטב וגם לייבש אותן באופן מלא לפני הרכבת עדשות או הסרתן. כמו כן ההורים נדרשים לוודא שהילד לא ישן עם העדשות (אלא אם כן מדובר בעדשות ספציפיות שכן אפשר להשאיר בעין בזמן השינה). דגש נוסף הוא לא לחשוף עדשות מגע למים וגם לא לרוק.

באופן כללי מומלץ לעקוב אחרי התנהלות הילד או הילדה עם עדשות המגע, ולעזור לו עם כל צורך שמתעורר כדי שיוכל למצות את מלוא היתרונות של פתרון זה.

0