cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע למתחילים – המדריך המלא

עדשות מגע למתחילים

הביקוש לעדשות מגע נמצא במגמת עלייה, ועוד ועוד אנשים מוותרים על המשקפיים ונהנים מהיתרונות של הרכבת העדשות ישירות על העיניים. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מעדשות מגע חשוב להתנהל איתן נכון, ובפרט בתחילת הדרך. המידע והטיפים בעמוד זה יעזרו לכם להשתמש בעדשות באופן מיטבי.

הסתגלות לעדשות מגע

ההסתגלות לעדשות המגע מהירה מאוד ברוב רובם של המקרים, גם כשמדובר על עדשות מגע מולטיפוקל. בתחילת הדרך מומלצות העדשות היומיות הרכות שהרכבתן נוחה במיוחד, ובפרט כשבוחרים בעדשות שכוללות טכנולוגיות מתקדמות לשמירה על רמת הלחות (כמו למשל עדשות מסדרת ACUVUE של ג’ונסון אנד ג’ונסון). עם העדשות היומיות גם אין צורך בתחזוקה – מרכיבים בתחילת היום, מסירים בסופו ופשוט משליכים לפח.

המצבים שבהם לא כדאי להיות עם עדשות

* שינה – פרט למספר דגמים ספציפיים שמיועדים גם לשינה, עדשות מגע עלולות להזיק לעין אם הן נשארות בה אחרי שנרדמים (הסיבה לכך היא הירידה ביכולת של הקרנית לנשום, ולכן העדשה עלולה להידבק לעין). לפני השינה חשוב להוציא את העדשות וגם אם אתם עייפים ועלולים להירדם “רק” לשעה-שעתיים אל תשכחו להוציא את העדשות מהעיניים.

* בריכה / ים / מקלחת – מים עלולים להכיל חומרים מזהמים. לעדשות המגע יש תכונה לספוח נוזלים ולכן שימוש בהן בים, בבריכה או במקלחת עלול לגרום לחדירת חיידקים אל העין. מאותה סיבה אסור לשטוף עדשות מגע רב פעמיות עם מים אלא רק עם התמיסה הייעודית שלהן.

* דלקת עיניים – כשהעין לא בריאה לגמרי חשוב להתייעץ עם גורמי המקצוע ורק לאחר קבלת חוות דעת מוסמכת להשתמש בעדשות מגע.

כלל נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא לא להשתמש בעדשות מגע מעבר לפרק הזמן שעליו ממליצה היצרנית. בעדשות מגע יומיות מדובר בדרך כלל על בין 8 ל-15 שעות (בהתאם לחומר הספציפי שממנו מיוצרת העדשה ולאיכות שלה). באופן דומה יש להימנע מהרכבת עדשת מגע דו-שבועית אם חלפו יותר מ-14 ימים ממועד הוצאתה מהאריזה (גם אם במהלך אותם שבועיים לא השתמשתם בעדשה מדי יום).

הרכבה עם תשומת לב

כשמרכיבים את עדשות המגע חשוב לעשות זאת עם מלוא תשומת הלב ולא לאפשר להסחות דעת לגרום לטעויות (כמו למשל הכנסת העדשה שמיועדת לעין שמאל לעין ימין או להפך, וגם הכנסת העדשה כשהיא הפוכה. במרבית דגמי עדשות ACUVUE ישנו סימן מיוחד שמאפשר לזהות מיד מהו הצד הנכון).

מרשם עדכני

על-מנת להבטיח תיקון ראייה אופטימלי חשוב שהמרשם יהיה עדכני. מי שמספקים את המרשם הם אופטומטריסטים, על סמך בדיקות שונות. בהמשך הדרך קחו בחשבון שעם הזמן ייתכנו שינויים ביכולת הראייה, גם לרחוק וגם לקרוב, ולכן כדאי להגיע לבדיקת ראייה שתבטיח עדשות מתאימות. כשרק מתחילים להרכיב עדשות מגע אופטומטריסט מנוסה יכול לספק גם חוות דעת לגבי כדאיות השימוש בהן ולגבי הסוג הספציפי האידיאלי.

שימו לב: מרשם למשקפיים לא בהכרח מתאים גם לעדשות מגע.

מקסימום בטיחות ונוחות

בלא מעט מקרים אצל מי שרק מתחיל או מתחילה להרכיב עדשות מגע ישנם חששות שונים. למשל שהעדשה תשרוט את העין, תזוז מהמקום, תגרום לזיהום או תפגע בראייה. כשמקפידים על כל הכללים הנ”ל, ועל רכישת עדשות מגע איכותיות, לכל החששות הנ”ל אין אחיזה במציאות וניתן להיעזר בפתרון יעיל זה בבטחה ובנוחות.

0