cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע לעבודה מול מסכים – המדריך המלא

עדשות מגע לעבודה מול מסכים

רוב בני האדם צופים במסכים שונים – של המחשב הנייח, של הסמארטפון וגם של הלפטופ – גם לצרכי עבודה וגם לשלל מטרות נוספות. בהתאם שעות המסך שלנו נמצאות במגמת עלייה מתמשכת ומשמעותית, והדבר עלול לבוא לידי ביטוי בפגיעה בראייה. עדשות מגע מתאימות מסייעות לפתור את הבעיה ומאפשרות להשתמש במסכים גם לאורך שעות רבות בלי תופעות לוואי מיותרות. איך לבחור נכון עדשות מגע לישיבה ממושכת מול מסכים? למה חשוב להקפיד על עדשות איכותיות? אילו המלצות נוספות כדאי ליישם כדי שהעיניים יעברו את היום בשלום? בעמוד זה תמצאו תשובות לכל השאלות הנ”ל.

מהן הסכנות לעיניים בישיבה ממושכת מול מסכים?

כשאדם צופה במסך דיגיטלי, העין שלו ממצמצת הרבה פחות. התופעה הזו מתרחשת מבלי שנשים אליה לב, אבל את ההשלכות שלה כן מרגישים: תחושת גירוי או יובש בעיניים, אדמומיות ועייפות מוגברת (של העין ובאופן כללי).

בחלק מהמקרים הראייה הופכת למטושטשת, ועוד כדאי לדעת שהאור הכחלחל שהמסכים פולטים עלול גם הוא להעצים את הקושי לשמור על בריאות העין ועל תקינות הראייה לאורך זמן.

איך לבחור נכון עדשות מגע ליום שכולל שעות מסך רבות?

על-מנת להפחית את כל התופעות הלא רצויות הנ”ל, ולהמשיך להתבונן במסכים הרלוונטיים בלי לפגוע בראייה, כדאי לבחור עדשות מגע שהן גם איכותיות וגם מותאמות לשימוש ספציפי זה.

בפרט ישנה חשיבות ליכולת של העדשה לשמר את רמת הלחות הרצויה בעין גם אחרי שעות עבודה רבות. דוגמה טובה לכך היא עדשות מגע ACUVUE® OASYS® 1-Day שמבוססות על טכנולוגיית ™HydraLuxe – טכנולוגיה חדשנית שמחקה באופן מוצלח במיוחד את המנגנון של הדמעות שיש בעין ומשלימה אותו כדי להבטיח לחות נאותה ולכן גם מינימום עייפות.

דגם נוסף מסדרת ACUVUE מבית ג’ונסון אנד ג’ונסון, אחת החברות המוערכות ביותר בעולם העדשות, הוא ACUVUE OASYS with Transitions. בדגם זה באה לידי ביטוי טכנולוגיה אחרת שנקראת Light Intelligent Technology – טכנולוגיה שיודעת להתאים את גוון העדשה לכמות האור בכל מקום שנמצאים בו. בנוסף יש לעדשות מגע אלה, שמיועדות לשימוש במשך 14 ימים, יכולת לסנן אור כחול, כך שהן מתאימות למי שזקוק או זקוקה לפתרון גם לשעות מסכים רבות וגם לראייה חדה במרחב החיצוני ברמות אור משתנות.

המלצות נוספות להפחתת עייפות העיניים ושמירת חדות הראייה

* מצמוצים מודעים – מאחר שהצפייה במסך כזה או אחר גורמת לנו למצמץ פחות, כדאי לבצע מצמוצים מודעים וכך להפחית את הסיכוי להיווצרות יובש בעין.

* תאורה – המסך שבו צופים צריך להיות מואר יותר בהשוואה לחלל שבו נמצאים. כמו כן יש למנוע השתקפויות משום שהסנוור לא בריא לעין.

* מנוחה – 5-10 דקות הפסקה בכל שעה עוזרות לעיניים להתאושש מהמאמץ. בנוסף כדאי אחת ל-20 דקות למקד את המבט באובייקט רחוק מהעין, למשך כ-20 שניות.

* שתייה – מים הם באופן כללי מרכיב קריטי בתחזוקת הגוף, וגם כשהמטרה היא שיפור בריאות העין יש להם תרומה ממשית.

* מרחק נכון מהמסך – המרחק המומלץ ממסך מחשב הוא 50-100 ס”מ. הקצה העליון שלו צריך להיות קצת מתחת לגובה העיניים, ואילו מרכז המסך צריך ליצור זווית של 15 מעלות עם קו הראייה (כלומר קו הראייה מעט מעליו).

0