cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע מולטיפוקל – דגמים מומלצים

העיניים שלנו מתמודדות עם אתגר מורכב במיוחד – להצליח להבחין גם באובייקטים קרובים מאוד אליהן, לראות באופן חד ברור פרטים רחוקים וגם לזהות במדויק גירויים ויזואליים בטווח הביניים. בהתאם, גם כשנדרשים פתרונות לתיקון הראייה הם חייבים להיות משוכללים, כולל להבטיח תפקוד מיטבי בהתבוננות לכל מרחק – וזה בדיוק מה שיודעות לעשות עדשות מגע מולטיפוקל.

בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות נפוצות כמו למי מספקות עדשות אלה תועלת רבה במיוחד, כיצד בנויות העדשות, מהם הסוגים השונים שלהן ואיך לוודא התאמה מלאה לעיניים שלכם.

עדשות מולטיפוקל – סקירה מקיפה

מבנה העדשות

פירוש המילה מולטיפוקל הוא רב מוקדי (מולטי = הרבה, פוקל = מוקד). כלומר, לעדשות מגע מולטיפוקל ישנם מוקדים רבים וליתר דיוק 3:

* מעגל פנימי – למעגל זה אורך מוקד קצר ולכן הוא מתאים למצב שבו האישון מכווץ, כלומר כשהאדם מתבונן באובייקט קרוב אליו (עד 45 ס”מ, כלומר בעיקר בזמן קריאה או שימוש בסמארטפון).

* מעגל חיצוני – מעגל בעל מוקד ארוך שמתאים לאישון מורחב, כלומר בזמן התבוננות באובייקט מרוחק (במרחק של 2.5 מטר ומעלה).

* טבעת אמצעית – בין שני המעגלים יש בעדשות מגע מולטיפוקל גם טבעת שמותאמת להתבוננות לטווחי הביניים (למשל צפייה בטלוויזיה או בפרטים שונים בחדר).

למי מתאימות עדשות מגע מולטיפוקל?

ריבוי המוקדים מאפשר לאדם להעביר את המבט מאובייקט קרוב לרחוק בטבעיות וללא כל קושי. בהתאם קהל היעד של פתרון משוכלל זה הוא נשים וגברים שזקוקים לסיוע הן בראייה לקרוב והן בראייה לרחוק.

בהקשר זה כדאי לדעת שהחל מסביבות גיל 40-45 יש ירידה טבעית, שהופכת למשמעותית יותר ויותר, ביכולת הראייה לקרוב. מי שעוד קודם לכן סבל ממיופיה (קוצר ראייה, כלומר קושי להבחין באובייקטים רחוקים) ונעזר בעדשות מגע “רגילות” יגלה בגיל הנ”ל שהוא אמנם מצליח להבחין בקלות ובחדות בפרטים במרחקים של מטר ומעלה מהעין, אבל כשהוא מנסה לקרוא (ספר / עיתון / מסך סמארטפון) הוא חווה קושי של ממש: האותיות מרצדות ונראות כפולות, העיניים מתעייפות מהר ושדה הראייה מצומצם, או בשתי מילים – רוחק ראייה.

אופציה אחת היא להמיר את עדשות המגע במשקפיים ולהשתמש ב-2 זוגות, האחד לקריאה והשני לראייה לרחוק. זהו כמובן פתרון מסורבל, מה גם שמי שרגיל להרכיב עדשות מגע לא ירצה להחליף אותן במשקפיים – ולכן החלופה הנוחה יותר היא עדשות מגע מולטיפוקל.

אבחון מקצועי

לפני התחלת השימוש בעדשות מגע מולטיפוקל חשוב לעבור בדיקת ראייה אצל אופטומטריסטים מקצועיים, באמצעות ציוד מתאים. הבדיקה, וכמובן הניסיון של איש או אשת המקצוע, מאפשרים לכם לדעת בוודאות האם אתם אכן זקוקים לעדשות מתקדמות אלה, ואם כן – מהו המרשם המדויק לכל עין, בהתאם למצב קוצר הראייה ורוחק הראייה.

סוגי עדשות מולטיפוקל ומחירים

עדשות מגע מולטיפוקל מספקות כאמור פתרון יעיל הן לרוחק ראייה והן לקוצר ראייה בעת ובעונה אחת. זהו כמובן יתרון משמעותי ביחס לפתרונות אחרים, וכשמוסיפים עליו את היתרונות הכלליים של עדשות – למשל האפשרות לבצע פעילות ספורטיבית בלי לחשוש למשקפיים – קל להבין מדוע עדשות המולטיפוקל הופכות למבוקשות יותר ויותר.

על-מנת להפיק מהן מקסימום תועלת, חשוב לבחור נכון את סוג העדשות. ההבחנה העיקרית היא בין עדשות רכות לעדשות קשות.

עדשות רכות או עדשות קשות

במרבית המקרים ההמלצה היא להתחיל בעדשות מגע מולטיפוקל רכות, ולאחר שמסתגלים אליהן לעבור לאלה הקשות.

משך ההסתגלות משתנה מאדם לאדם. יש כאלה שאצלם כבר לאחר יום-יומיים העין מתרגלת להשתמש במוקדים השונים בהתאם למרחק מהאובייקט שבו מנסים למקד את המבט, ויש גם מי שזקוקים לתקופת הסתגלות מעט יותר ארוכה. רוב בני האדם מתרגלים למולטיפוקל, ובפרט בקרב מי שהרכיבו עוד קודם לכן עדשות מגע (“רגילות”).

מחירי עדשות מגע מולטיפוקל רכות חד יומיות נמצאים בטווח של 150-200 ש”ח לאריזה של 30 יחידות, כלומר כמות שמספיקה לחודש ימים. כשקונים מראש מספר אריזות ניתן ליהנות מעלויות נמוכות יותר. עדשות מולטיפוקל חודשיות יעלו 350-600 ש”ח לחפיסה של 6 יחידות, כלומר זוהי העלות לחצי שנה. עדשות מגע מולטיפוקל שנתיות יעלו 1,000-1,100 ש”ח.

דגמים מומלצים

על-מנת להבטיח את איכות עדשות המולטיפוקל מומלץ לבחור בדגמים המתקדמים של היצרניות המובילות בתחום. למשל, DISPO AIR MULTI שמיוצרות מסיליקון הידרוג’ל ותכולת הנוזל בהן היא 58% כך שמובטחת עבירות חמצן גבוהה (ולכן שימוש נוח). או Air Optix Aqua Multifocal שהן עדשות מגע מולטיפוקל חודשיות עם 33% מים, וגם Proclear MultiFocal של חברת CooperVision שמבוססת על פולימר מתקדם בשם omafilcon A אשר מספק לעדשה אלסטיות מרבית.

בדיקת ראייה והתאמה – בחינם

השלב הראשון בדרך לעדשות מגע מולטיפוקל אופטימליות הוא כאמור בדיקה מקצועית. בחנות הפיזית של “עדשות” (שממוקמת בצפון רחוב דיזינגוף בתל אביב, בקרבת הנמל) פועל חדר בדיקה מאובזר – ואם תרצו, תוכלו לעבור בו בדיקת ראייה והתאמה ללא כל תשלום. את הבדיקה מבצעת אופטומטריסטית מנוסה מאוד.

אם כבר יש לכם מרשם לעדשות מולטיפוקל, תוכלו לרכוש אותן ישירות מהאתר, בלי לבזבז זמן יקר על נסיעות לחנות אופטיקה, ובמחירים משתלמים במיוחד. לכל העדשות שמוצעות ע”י “עדשות” תוקף ארוך במיוחד, ואם המספר שלכם ישתנה, תוכלו להחליף אריזות סגורות בחדשות. ההקפדה על מכירת עדשות מגע מולטיפוקל של יצרניות איכותיות בלבד תורמת גם היא לשקט הנפשי שלכם.

0