cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע נוחות – כל מה שצריך לדעת

עדשות מגע נוחות

אחד החששות העיקריים לקראת הרכבת עדשות מגע הוא מפני גירוי בעיניים או אדמומיות עקב השימוש בהן. הקפדה על הכללים המפורטים בעמוד זה מפחיתה למינימום את הסיכוי לתופעות לוואי לא רצויות עקב השימוש בפתרון תיקון הראייה הזה.

הרכבת עדשות מגע בהתאם לטווח הזמן שהן מיועדות לו

אם קניתם עדשות מגע דו שבועיות, הקפידו להשליך אותן לפח בתום היום ה-14 ממועד השימוש הראשון בהן. שימו לב – גם אם בחלק מהימים במהלך השבועיים לא הרכבתם את העדשות, עדיין מאוד לא מומלץ להרכיב אותן ביום ה-15 – זוהי אחת הסיבות הנפוצות לתגובה אלרגית, עיניים אדומות או עייפות ותחושת אי נוחות בזמן השימוש בעדשות מגע. כמובן שעדשות מגע יומיות כשמן כן הן, מיועדות ליום אחד בלבד.

מצמוצים יזומים והפסקות בתדירות סבירה כשעובדים מול מסך

בעידן הדיגיטלי חלק גדול ממרכיבי ומרכיבות עדשות המגע מבלה שעות רבות מול מסכים שונים ובעיקר במסגרת העבודה. כשאנחנו מתבוננים במסך כזה או אחר, תדירות המצמוץ פוחתת באופן משמעותי מאוד, ולכן גדל הסיכון להיווצרות יובש בעין. מומלץ לזכור למצמץ באופן יזום, ועוד המלצה היא להסיר את העיניים מהמסך לפחות אחת ל-20 דקות ולמקד את המבט באובייקטים רחוקים יותר. עוד טיפ להגברת נוחות השימוש בעדשות מגע מול מסכים הוא לשתות הרבה מים וכך לשמר רמת נוזלים נאותה בגוף ולהפחית את הסיכוי ליובש בעין.

קודם עדשות מגע ורק אחר כך איפור

גם איפור עלול לפגום בנוחות הרכבת עדשות מגע – אלא אם כן תקפידי על מספר דגשים: ראשית, הסדר הנכון הוא זה שבכותרת הפסקה הזו, כלומר קודם תתבצע הכנסת עדשות המגע לעין ורק לאחר מכן פעולות האיפור השונות. כדאי להעדיף מוצרי איפור היפואלרגנים ובאופן דומה מסירי איפור היפואלרגנים. צביעת שיער, החלקתו או סלסולו עלולים לגרות את העיניים ולכן בזמן פעולות אלה לא כדאי להרכיב עדשות מגע. כמו כן יש להימנע משימוש בעדשות מגע בזמן שימוש בתרסיסים לשיער (או לחילופין להקפיד לעצום עיניים היטב בזמן ההתזה).

נוחות מלאה גם מחוץ לבית ובמהלך טיולים

כדי לשמר את רמת הנוחות הגבוהה גם מחוץ לבית, ואפילו בתנאי שטח מאתגרים, כדאי להעדיף לפרק זמן זה עדשות מגע חד יומיות. המלצה נוספת היא להצטייד במספר רב מהרגיל של עדשות מגע כך שגם אם אחד הזוגות ילך לאיבוד או יינזק יהיה לכם תחליף. זוג משקפיים יספק עוד רשת ביטחון לאורך הטיול. כמו כן אל תשכחו תמיסות ודמעות מלאכותיות (ישנן אריזות קטנות במיוחד לטיולים).

במטוסים האוויר בתא הנוסעים יבש, ולכן כדאי לשקול שימוש במשקפיים במקום בעדשות מגע, ובפרט בטיסות הארוכות. אם אתם נוהגים להירדם בזמן הנסיעות הקפידו להסיר את עדשות המגע לפני השינה.

בנוסף חשוב להגן על עדשות מגע מפני מגע עם מי ברז, ולכן יש להסיר אותן לפני המקלחת או כשנכנסים למים.

עדשות מגע עם טכנולוגיות מתקדמות שמבטיחות רמת לחות רצויה לאורך כל היום

מרכיב נוסף בהבטחת עדשות מגע נוחות בכל מצב וגם אחרי שעות רבות בעיניים הוא בחירה מושכלת של דגם מתקדם. עדשות ACUVUE כוללות שלל טכנולוגיות חדשניות ששומרות על רמת לחות רצויה גם אחרי הרכבה ממושכת, בין השאר באמצעות גורם הרטבה בשם PVP וחיקוי מדויק של מנגנון הדמעות הטבעי שלנו. העדפת עדשות אלה תורמת רבות להנאה מהשימוש בהן ולנוחות.

0