cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל – כל מה שרציתם לדעתם

עדשות מגע מסיליקון הידרוג’ל הן מוצר מתקדם במיוחד, ודוגמה מצוינת לדרך שבה טכנולוגיות ייצור חדשות משפרות את החיים של רבים מאיתנו. היתרון העיקרי הוא נוחות הרכבה מרבית, גם כשהעדשות נשארות בעיניים במשך שעות ארוכות – יתרון שבא לידי ביטוי משמעותי באורח החיים המודרני. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט אודות הסיליקון, ההידרוג’ל, השילוב ביניהם, האיכויות של עדשות סיליקון הידרוג’ל וגם דגמים מומלצים – כל מה שצריך כדי לקנות נכון את העדשות האופטימליות עבורכם.

מה תורם ההידרוג’ל ולמה התוספת של הסיליקון לעדשות כל כך חשובה?

הידורג’לים הם חומרים מוצקים שמורכבים משילוב של פולימר ושל מים. בעבר עדשות מגע רכות היו מיוצרות מהידרוג’לים שונים, בעיקר בזכות יכולת ספיגת הנוזלים הטובה כך שלא נוצר יובש בעין גם אחרי שעות רבות של הרכבת העדשה. זהו כמובן יתרון לא מבוטל, אבל יש לו גם מחיר – עדשות הידרוג’ל מתאפיינות ברמת עבירות חמצן נמוכה יחסית.

ככל שמגיע אל העין פחות חמצן, כך יש סיכון גבוה יותר לפגיעה בקרנית. בנוסף רמת עבירות חמצן נמוכה פוגעת במידת הנוחות של השימוש, גם כשהלחות נשארת גבוהה. פתרונות קודמים לבעיות אלה אפשרו אמנם מעבר טוב יותר של חמצן אבל על חשבון שימור הלחות – עד שבא הסיליקון.

הסיליקון הוא חומר עם יכולת העברת חמצן גבוהה מאוד. במקביל ההידרוג’ל ממשיך לספק את הלחות הרצויה, ובנוסף עדשות סיליקון הידרוג’ל מכילות יחסית מעט מים כדי לא לגרום לאידוי יתר. התוצאה: נוחות הרכבה מקסימלית גם כשהעדשות בעין משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב.

מקסימום חמצן – לשמירה על בריאות העין

כדאי להתעכב עוד קצת על התכונה החשובה של עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל – העבירות הגבוהה לחמצן. כשכמות החמצן שמגיע לעין תקינה, חילוף החומרים בשכבות השונות שמרכיבות את האיבר הכל כך רגיש תקין גם הוא, ולכן לא נוצרים משקעים שומניים או אחרים על העדשות. כתוצאה מכך ניתן להשתמש בעדשות שעות רבות ללא חשש, וגם עדשות חודשיות מסיליקון הידרוג’ל הן מוצר בטוח לחלוטין.

עדשות סיליקון הידרוג’ל – למגוון רחב של לקויות ראייה

עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל הפכו עד מהרה לאופציה מבוקשת, וכיום ניתן למצוא שלל דגמים – כולל כאלה שמיועדים לבעלי ובעלות אסטיגמציה (עדשות מגע צילינדר), או למי שסובלים גם מקוצר ראייה וגם מרוחק ראייה ולכן זקוקים לעדשות מולטיפוקל.

בכל מקרה כל היתרונות של השילוב בין סיליקון להידרוג’ל באים לידי ביטוי בכל סוגי המוצרים הנ”ל.

סוגי עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל

באופן טבעי ישנם סוגים רבים של עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל. מעבר לסוג הפתרון הדרוש בהתאם ללקות הראייה ולחלוקה בין עדשות יומיות לחודשיות, ישנם גם חומרים שונים שנכללים בקטגוריה הזו. ביניהם: Lotrafilcon A (חומר הגלם שממנו מיוצרות עדשות אייר אופטיקס ליום וללילה), Lotrafilcon B (שמשמש לייצור דגמים אחרים מסדרת Air Optix), חומר בשם Senofilcon A (שממנו מיוצרות עדשות Acuvue ואחרות), Enfilcon A, Narafilcon A, Samfilcon A (חומר שבו משתמשת חברת בוש & לומב), Somofilcon A ועוד.

הפרמטרים העיקריים של עדשות סיליקון הידרוג’ל הם אחוז המים שנע בין 24 ל-56 במרבית המקרים, ורמת העבירות לחמצן – שנמדדת ביחידה שנקראת Dk/t.

עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל – דגמים מומלצים

הבחירה בדגם ספציפי של עדשות סיליקון הידורג’ל היא על סמך לקות הראייה הרלוונטית, רמת העבירות לחמצן וגם למחיר מן הסתם יש תמיד חלק בהחלטה הסופית. הדגמים הבאים מומלצים במיוחד:

עדשות מגע יומיות Dailies Total 1

מוצר הדגל של חברת אלקון המוערכת. עדשות אלה בנויות כך שיש בהן שיפוע ייחודי שמבטיח לחות מרבית. אחוז המים הוא 33, והסיליקון הידרוג’ל שממנו מיוצרות העדשות היומיות הוא delefilcon A. הקוטר הוא 14.1, הקימור 8.5 וטווח המספרים הוא מינוס 12 עד פלוס 6.

מחיר: 129 ש”ח לאריזה של 30 עדשות יומיות (לעין אחת). בקנייה מראש לשנה שלמה העלות היא 115 ש”ח בלבד לאריזה.

עדשות מגע דו שבועיות Acuvue Oasys

עדשות סיליקון הידרוג’ל דו שבועיות של חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון, אחת המובילות בתחום. בעדשות אלה יש 38% מים והן מיוצרות מ-Senofilcon A. בנוסף מדובר בעדשות גמישות מאוד ודקיקות, איכויות שגם הן תורמות לנוחות השימוש, וניתן להרכיב אותן גם עד 6 לילות ברצף. הקוטר שלהן הוא 14, ואת הקימור ניתן לבחור מבין 2 אפשרויות: 8.4 או 8.8. עדשות מגע Acuvue Oasys מתאימות לבעלי מספרים בטווח שבין מינוס 12 לפלוס 8.

מחיר: 115 ש”ח לאריזה של 6 עדשות דו שבועיות (לעין אחת). בעסקה שנתית המחיר לאריזה הוא 105 ש”ח בלבד.

עדשות מגע חודשיות Purevision 2

עדשות סיליקון הידרוג’ל חודשיות מחומר בשם balafilcon A עם 36% מים. היצרנית היא Bausch & Lomb והיא משתמשת בטכנולוגיה בשם High Definition Optics להפחתת הבוהק וההילות. קוטר: 14, קימור: 8.6, טווח מספרים: מינוס 12 עד פלוס 6.

מחיר: 198 ש”ח ל-6 עדשות חודשיות (לעין אחת). בקניית 2 אריזות המחיר הוא 180 ש”ח לאריזה.

דגמים מומלצים נוספים

למי שרוצים להרכיב את העדשות ברציפות גם בלילה מוצעת האופציה של Air Optix Night & Day Aqua. כשנדרשות עדשות מגע צילינדר ורוצים ליהנות מכל היתרונות של השילוב בין סיליקון להידרוג’ל, אופציה מתאימה היא Biofinity Toric. אם המוצר המבוקש הוא עדשות מולטיפוקל סיליקון הידרוג’ל כדאי לבחון את Air Optix Aqua Multifocal.

איך לבחור נכון את העדשות האידיאליות?

באתר “עדשות” תוכלו למצוא את כל הדגמים הנ”ל, ועוד רבים אחרים, במחירים נוחים וליהנות מעבר לקנייה הנוחה והמהירה גם ממשלוח חינם שמגיע תוך זמן קצר. חשוב לציין שלכל העדשות תוקף ארוך מאוד ואם המספר שלכם משתנה תוכלו להחליף אריזה סגורה.

אם אין לכם מרשם עדכני, אתם מוזמנים להגיע לחנות של הרשת ברחוב דיזינגוף 332 בתל אביב – ולעבור בדיקת התאמה בחינם. את הבדיקה מבצעת אופטומטריסטית מנוסה, והיא גם תוכל לעזור לכם להבין טוב יותר אילו עדשות מגע סיליקון הידרוג’ל הן האידיאליות עבורכם.

0