cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע עם הגנה מפני קרינת השמש

עדשות מגע עם הגנה מפני קרינת השמש

השמש היא מקור החיים על פני כדור הארץ, אבל מקור לסכנות רבות. כולנו יודעים שחשוב להגן על העור מפני קרינת ה-UV – אבל לא כולם יודעים שגם העיניים רגישות מאוד ולכן עלולות להיפגע עקב חשיפת יתר לקרני השמש. עבור מי שמרכיבים עדשות מגע, הן יכולות לספק הגנה חיונית, בתנאי כמובן שבוחרים אותן נכון. סדרת ACUVUE של ג’ונסון אנד ג’ונסון, חברה שאחראית על כמה מהחידושים היותר משמעותיים בעולם עדשות המגע, מציעה רמת סינון גבוהה במיוחד הן של קרני UVA והן של קרני UVB.

הסוגים השונים של קרני השמש והנזק שלהם לעיניים

ישנם 3 סוגים של קרני שמש: UVA, UVB ו-UVC.

קרני UVA הן בעלות אורך גל של בין 320 ל-400 ננומטר. אלו הן הקרניים הארוכות ביותר שיש, ולכן הן עלולות להגיע גם לחלקה האחורי של העין שם נמצאת הרשתית – ולפגוע בה.

קרני UVB הן בעלות אורך גל של בין 290 ל-320 ננומטר. הפגיעה שלהן מתמקדת בקרנית ובעדשת העין.

הקרניים המסוכנות ביותר הן מסוג UVC, אבל למרבה המזל הן לא חודרות את שכבת האוזון שבאטמוספירה ולכן לא פוגעות בנו (סיבה טובה נוספת להגן על שכבת האוזון באמצעות צמצום זיהום האוויר שאנחנו מייצרים).

עדשות מגע עם הגנה מקרני השמש

סדרת ACUVUE של ג’ונסון אנד ג’ונסון מבוססת על מגוון טכנולוגיות חדשניות שתורמות לנוחות ההרכבה. בין השאר מספקות עדשות מגע אלה – חלקן יומיות וחלקן מיועד לשימוש במשך 14 ימים – גם הגנה מצוינת מפני קרני ה-UVA וה-UVB.

כך למשל ACUVUE® OASYS® 1-Day עם טכנולוגיית ™HydraLuxe חוסמות 90% מקרני ה-UVB ו-99% מקרני ה-UVA. עדשות מגע 1-DAY ACUVUE® TruEye® מצליחות למנוע מ-96.9% מקרני ה-UVA לחדור לעין וכך גם מ-99.9% מקרני ה-UVB.

גם עדשות מגע לאסטיגמציה 1-DAY ACUVUE® MOIST for ASTIGMATISM מספקות הגנה טובה מאוד: 85.1% מקרני ה-UVA ו-98.8% מקרני ה-UVB לא עוברות אותן.

עוד דגם שכדאי במיוחד להכיר הוא ACUVUE® OASYS with Transitions™ Light Intelligent Technology – לעדשות אלה רמת הסינון הגבוהה ביותר שיש: 100% מקרני ה-UVB ולמעלה מ-99% מקרני ה-UVA! בנוסף עדשות אלה יודעות להתאים את עצמן לרמת האור בכל מקום, כולל במרחבים החיצוניים, וכך לאפשר הסתגלות מיטבית לכל מקום וראייה מצוינת גם כשהשמש מסנוורת.

טיפים נוספים להגנה על העיניים

* כובע רחב – שמספק הגנה גם לעור הפנים כך שהתועלת שלו רבה במיוחד.

* השתקפויות – כדאי לדעת שגם חשיפה לא ישירה לקרני השמש עלולה להזיק לעיניים. הכוונה היא להשתקפויות של הקרניים דרך מים, שלג או חול – ובהתאם בשפת הים, בבריכה ובחופשת סקי רצוי להקפיד עוד יותר מהרגיל על אמצעי זהירות.

* שעות שיא הקרינה – בין 10:00 ל-16:00 עוצמת קרינת השמש מגיעה לשיא, ולכן גם בזמנים אלה נדרשת זהירות מרבית.

* יום מעונן – גם בימים מעוננים חלקית חלק בלתי מבוטל מקרני השמש מגיעות אל פני הקרקע, כך שגם בהם חשוב להיזהר.

* משקפי שמש – חשוב להדגיש שעדשות מגע עם מקדם סינון UV גבוה מספקות הגנה מצוינת לאזורים בעיניים שהן מכסות, אבל יש כמובן גם חלקים שלא מכוסים ע”י העדשות. כדי לשמור גם עליהם, כדאי לשלב הרכבת עדשות מגע איכותיות עם משקפי שמש. בזכות פתרון התיקון האופטי המצוין של עדשות ACUVUE תוכלו להשתמש בכל משקפי שמש שיש לכם גם מבלי להפוך אותם לאופטיות.

0