cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע צבעוניות – המדריך המלא

עדשות מגע צבעוניות – המדריך המלא

אנחנו נמצאים בעידן שמייחס חשיבות רבה לאסתטיות, ומודעים לתרומה המשמעותית שלה לאיכות החיים שלנו. אנחנו גם נמצאים בעידן שבו טכנולוגיות מתקדמות מקנות לנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות – ועדשות המגע הצבעוניות הן דוגמה מצוינת לשתי המגמות הנ”ל.

בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות הסוגים השונים של העדשות הצבעוניות, המלצות על דגמים ספציפיים שכדאי להכיר והסברים לגבי הדרך להגיע לבחירה הטובה ביותר עבורכם.

הסוגים השונים של עדשות המגע הצבעוניות

יש מגוון רחב מאוד של עדשות מגע צבעוניות – כך שמצד אחד יש לכם חופש בחירה רב ומצד שני נדרשת כמובן אחריות כדי להכיר את כל הסוגים ולבחור מהם נכון. יש 3 דרכים לסווג את כל הדגמים הקיימים:

עדשות מגע – לפי סוג הצבע:

במרכז העין האנושית ישנו אישון כהה, וסביבו נמצאת הקשתית שהיא זו שמקנה לכל עין את הצבע שלה. מסביב לקשתית יש מעין קו תוחם. ייצור עדשות מגע צבעוניות לוקח בחשבון גם את הקשתית וגם את הקו התוחם. שני הסוגים העיקריים נקראים “גוון משופר” ו”גוון אטום”.

עדשות מגע בעלות גוון משופר מתאפיינות בשקיפות למחצה, והפעולה שלהן היא למעשה חיזוק הצבע הטבעי של העין. בפרט הן מומלצות לבעלות ובעלי עיניים בהירות מאוד שרוצים להקנות לו נוכחות בולטת יותר.

עדשות מגע מהסוג השני משנות את הצבע הטבעי של העין, ובהתאם הן מתאפיינות באטימות. ניתן למצוא עדשות אלה בגוונים רבים ובפרט כחול, ירוק, אפור, אגוז, סגול וחום-אדמדם.

שתי אופציות נוספות הן גוון נראה שלא משפיע על צבע העין ונועד רק להפוך את ההרכבה וההסרה לנוחות יותר, וסינון עדין – עדשות מגע שמחדדות צבעים מסוימים ומיועדות בעיקר לספורטאים (שיכולים להבחין טוב יותר באובייקטים רלוונטיים ובפרטים החשובים לצורך הפעילות הספורטיבית).

בכל מקרה מרכז העדשה נותר שקוף על-מנת שלא לכסות את האישון.

עדשות בהתאם לתקופת השימוש

כמו עדשות מגע “רגילות”, גם אלה הצבעוניות נחלקות ליומיות, דו שבועיות, חודשיות ושנתיות. הבחירה היא בהתאם לשימוש הצפוי, כשבכל מקרה חשוב להקפיד לא להרכיב את העדשות מעבר לטווח הזמן שלהן – כך למשל אם בחרתם בעדשות מגע יומיות, גם אחרי הרכבה של 4-5 שעות אסור לשמור אותן להמשך השימוש ביום אחר.

המלצה חשובה נוספת היא לא להעביר בשום פנים ואופן עדשות צבעוניות מאדם אחד לשני, גם אם אין להן מספר – משום שבדרך זו אתם נחשפים לזיהומים ולסיכון לדלקות עיניים.

עדשות צבעוניות עם מספר / בלי מספר / עם צילינדר או בלעדיו

עדשות מגע צבעוניות הן מוצר מבוקש מאוד. בפרט הן זוכות לפופולריות במזרח הרחוק (בגלל המשיכה של הצעירים לעיניים בהירות יותר) ובמדינות ערביות (משום שאצל לא מעט נשים העיניים הן החלק היחיד בפנים, ואפילו בגוף, שנשאר חשוף). גם במדינות המערב הן נפוצות יותר ויותר, והרכבתן הופכת טבעית – בדיוק כמו להתאפר או לענוד תכשיט כזה או אחר.

בהתאם גם גברים ונשים שלא זקוקים לפתרון לתיקון הראייה מרכיבים עדשות מגע. יחד עם זאת ניתן למצוא עדשות צבעוניות גם עם מספר, ואפילו תיקון לצילינדר. במקרים של מרשם חריג הפתרון הוא בדרך כלל התאמה אישית מדויקת של עדשות מגע שנתיות.

עדשות צבעוניות – דגמים מומלצים:

רשת “עדשות” משווקת אך ורק עדשות מגע צבעוניות מתקדמות של היצרניות המובילות בתחום. לפניכם מספר אופציות מומלצות במיוחד:

עדשות Air Optix Colors

עדשות מגע צבעוניות חודשיות של חברת אלקון. עדשות אלה מיוצרות מסיליקון הידרוג’ל (Lotrafilcon B) עם 55% מים, כך שהן נוחות מאוד להרכבה. ניתן לבחור בין 9 צבעים שונים, וכך למצוא אופציה מתאימה גם לעיניים כהות וגם לעיניים בהירות (בכל מקרה התוצאה מושפעת גם מהגוון הנבחר וגם מצבע העיניים הטבעי ואפילו מגוון עור הפנים).

הקוטר של העדשות הוא 14.2, הקימור 8.6 וניתן לבחור בין עדשות ללא מספר לכאלה עם מספר (בין מינוס 8 לפלוס 6). עלות: 164 ש”ח לאריזה של 2 עדשות חודשיות (לעין אחת). בעסקה שנתית המחיר יורד ל-155 ש”ח לאריזה.

עדשות צבעוניות Solotica Solflex Natural Colors

עדשות צבעוניות חודשיות נוחות מאוד להרכבה – ללא מספר. החומר שממנו מיוצרות עדשות Solotica Solflex Natural Colors הוא Polymacon 62% ויש בהן 38% מים. הקוטר שלהן הוא 14.2, הקימור 8.7 ויש 7 צבעים אפשריים לבחירה (גוונים שונים של כחול וירוק ואפילו צבע קריסטלי ייחודי).
מחיר: 170 ש”ח ל-2 עדשות חודשיות (לעין אחת).

עדשות מגע FreshLook Colors

עדשות צבעוניות חודשיות מפולימר בשם phemfilcon שמבטיח גמישות מרבית, ועם 55% מים. העדשות של חברת Freshlook מגיעות ב-4 גוונים, ועם מספר (החל ממינוס 8 ועד פלוס 6) או בלעדיו. התוצאה המתקבלת משתנה בהתאם לצבע העיניים הקיים ולכן חשוב לבחור נכון את האופציה שתיצור את המראה המחמיא ביותר.
קוטר: 14.5, קימור: 8.6, מחיר: 88 ש”ח לאריזה של 2 עדשות צבעוניות (לעין אחת).

עדשות מגע צבעוניות Hidrocor Rio של סולוטיקה

עדשות מגע שנתיות להדגשת צבע העיניים המקורי מבלי ליצור מראה בולט ודומיננטי. העדשות הן ללא פס תוחם, וניתן לרכוש אותן עם מספר (בין מינוס 1 למינוס 10) או בלעדיו.
החומר שממנו עשויות העדשות הוא Polymacon 62% ויש בהן 38% מים. הקוטר הוא 14.2 והקימור 8.7.
מחיר: ללא מספר – 350 ש”ח, עם מספר – 390 ש”ח.

עדשות חודשיות Hanita Color

עדשות שמקנות מראה דומיננטי ומודגש (ב-4 צבעים שונים). ניתן לרכוש את העדשות של החברה הישראלית עם מספר (בין מינוס 0.25 לבין מינוס 6) או בלי מספר. החומר שממנו מיוצרות עדשות צבעוניות אלה נקרא Hema-Copolymer ושיעור המים בהן הוא 58%.
קימור: 8.6, קוטר: 14. מחיר: 95 ש”ח לאריזה של 2 עדשות חודשיות (לעין אחת).

עדשות צבעוניות יומיות FreshLook One Day Color

עדשות מגע צבעוניות חד יומיות, עם מספר או בלעדיו. מוצעות ב-4 גוונים שונים ומתאפיינות בעבירות חמצן גבוהה – בזכות החומר שממנו הן מיוצרות (nelfilcon A), שיעור המים הגבוה (69%) והטכנולוגיה המתקדמת שעליה הן מבוססות.
הקמירות היא 8.6 והקוטר הוא 13.8. מחיר: 470 ש”ח לאריזה של 60 עדשות צבעוניות (לעין אחת).

התאמה אישית על סמך בדיקה מקצועית – בחינם!

אם אתם זקוקים לעדשות צבעוניות עם מספר, תוכלו לעבור בדיקת ראייה ע”י אופטומטריסטית מוסמכת – ללא תשלום וגם בלי מחויבות מצדכם. הבדיקה נערכת באמצעות ציוד משוכלל בחדר הבדיקות שבחנות הפיזית של “עדשות” (דיזינגוף 322 תל אביב).

אם כבר יש לכם מרשם עדכני או שאתם מחפשים עדשות מגע צבעוניות ללא מספר, תוכלו לקנות אותן כאן באתר – במחירים נוחים מאוד ובלי לבזבז זמן על הגעה לחנות כזו או אחרת. דרך האתר תוכלו להגיע גם לאתרים של היצרניות המובילות ולראות כיצד תיראו עם עדשות בגוונים שונים (על בסיס צילום שלכם).

0