cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע צילינדר – דגמים מומלצים

צילינדר הוא מושג שנשמע לעיתים קרובות למדי אצל אופטומטריסטים וגם רופאי עיניים. זוהי לקות ראייה שמחייבת כמובן פתרון, וכשהבחירה היא בעדשות מגע נדרשת כמובן התאמה מלאה לאותו צילינדר. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי מהו צילינדר, באילו מקרים כדאי להשתמש בעדשות מגע, מהם הסוגים השונים של העדשות שמותאמים לצילינדר ואיך תוכלו להבטיח לעצמכם התאמה מושלמת ובהתאם תיקון אופטימלי לראייה.

מה זה צילינדר?

צילינדר הוא ליקוי אופטי כאמור שכיח יחסית. כדי להבין את מהות הליקוי, רצוי קודם כל לדעת שבמצב של ראייה תקינה קרני האור נשברות בנקודה אחת בדיוק במרכז הרשתית, באזור שנקרא מקולה, ולכן המראה שמתקבל מתאפיין בחדות. אצל בעלי ובעלות צילינדר, הקמירות של הקרנית או של העדשה היא א-סימטרית ולכן קרני האור נשברות בשתי נקודות שונות. כתוצאה מכך ישנו עיוות והראייה הופכת למטושטשת, גם מרחוק וגם מקרוב.

תסמינים נוספים הם ריצוד וקושי למקד את המבט. בכל מצב שבו צצים הסימפטומים הנ”ל חשוב לעבור אבחון מקצועי כדי לוודא שאכן מדובר בצילינדר, ואם כן, מהי חומרת הבעיה.

שם אחר לתופעה הוא אסטיגמציה. למעשה נכון יותר להגדיר את הבעיה כאסטיגמציה, והצילינדר הוא המספר שלפיו אפשר לדעת עד כמה חמורה הבעיה. הצילינדר נמדד בדיופטר, כשעד 1 המצב נחשב קל יחסית, צילינדר של בין 1 ל-3 נחשב בינוני ומעל ל-3 זהו כבר צילינדר גבוה.

המאפיינים הייחודיים של עדשות מגע צילינדר

כשיש אסטיגמציה, עדשות מגע רגילות לא יצליחו לתקן את הראייה באופן אופטימלי. כדי להבטיח תשבורת אור מדויקת במקביל לתיקון האופטי הנדרש, המרשם לעדשות כולל גם את המספר של התיקון בכל עין (חיובי במקרים של רוחק ראייה ושלילי במקרים של קוצר ראייה), גם את המספר של הצילינדר וגם את ציר הצילינדר.

עוד דגש חשוב לגבי עדשות מגע צילינדר הוא הצורך לייצר אותן באופן מדויק מאוד. כשאדם בעל צילינדר בוחר במשקפיים, ניתן לעוות מעט את העדשות שלהן על-מנת להקנות להן צורה של גליל – בכיוון ההפוך לצורת הגליל בעדשה של העין, וכך לנטרל את האסטיגמציה. לעומת עדשות המשקפיים שהן קבועות, עדשות מגע יכולות להסתובב בתוך העין באופן חופשי, ולכן נדרש פתרון מורכב יותר – שמבוסס על מעין משקולות בחלק התחתון של עדשות המגע שמייצב אותן בתוך העיניים.

הסוגים השונים של עדשות מגע צילינדר

הפתרון הנ”ל, עיבוי החלק התחתון של עדשות המגע, עלול לגרום לאי נוחות בהרכבה עקב התעייפות של העין ודמעת יתר. גם עיניים אדומות הן תופעה נפוצה. על-מנת לשפר את הנוחות, פותחו טכנולוגיות שמאפשרות לייצר עדשות עם משקולות דקיקות, ובפרט עדשות מגע מסיליקון הידרוג’ל. עדשות מגע צילינדר מחומר זה עבירות מאוד לחמצן, וגם לכך יש השפעה מיטיבה על הרכבתן לאורך זמן.

אופציה נוספת לבעלות ובעלי צילינדר היא עדשות מגע קשות נושמות שנקראות גם RGP. גם הסוג הזה של העדשות מבטיח עבירות גבוהה של חמצן ונוחות שימוש מרבית.

חלוקה נוספת של עדשות מגע צילינדר – שנקראות לפעמים גם עדשות מגע טוריות – הוא לפי משך השימוש בהן: עדשות יומיות, חודשיות, תלת חודשיות וכו’. הבחירה הזו מושפעת בעיקר מההרגלים של האדם וממאפייני היומיום שלו. חשיפה רבה לזיהומים פוטנציאליים למשל תגרום בדרך כלל להעדפת העדשות היומיות.

עוד פרמטר שכדאי לבחון הוא שיעור המים בכל עדשה – נתון זה משפיע גם על עבירות החמצן ולכן על נוחות ההרכבה, וגם על הסיכון להיווצרות זיהומים. בהתאם גם אותו חשוב לבחור לפי אורח החיים.

בדיקות ראיה והתאמת עדשות בחינם

הבסיס של פתרון אופטימלי גם לקוצר הראייה או רוחק הראייה וגם לאסטיגמציה הוא כאמור מרשם מדויק במיוחד, כולל הצילינדר.

בסניף הפיזי של “עדשות” תוכלו לעבור בדיקת ראייה בחינם, ועל בסיס הממצאים האופטומטריסטית המנוסה במקום תמליץ לכם על עדשות מגע צילינדר אופטימליות עבורכם. מעבר לחשיבות ההתאמה המדויקת, כדאי גם להעדיף את הדגמים המתקדמים של יצרניות עדשות מובחרות.

דוגמה אחת לדגם מומלץ היא Acuvue Oasys 1 Day for Astigmatism של ג’ונסון אנד ג’ונסון, עדשות יומיות שכוללות 38% מים. עוד דוגמה היא העדשות החודשיות Air Optix for Astigmatism של אלקון, שמיוצרות מ-Silicone Hydrogel Lotrafilcon B ושיעור המים בהן הוא 33%.

דוגמה שלישית היא Clariti 1 Day Toric – עדשות מגע צילינדר יומיות של חברת CooperVision עם 56% מים.

את כל המוצרים הנ”ל, ועוד עדשות מגע מתקדמות נוספות שמותאמות לאסטיגמציה, תוכלו גם לרכוש ישירות מהאתר, במחירים אטרקטיביים ובאחריות מלאה. לכל העדשות תוקף ארוך מאוד, וכמו כן יש לכם אפשרות להחליף אריזה סגורה אם המרשם שלכם השתנה – כך שניתן לבצע את הקנייה באינטרנט גם במקסימום נוחות וגם בראש שקט לגמרי.

0