cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע שנתיות – סקירה מקיפה

עדשות מגע שנתיות מציעות נוחות שימוש מרבית ובמקרים רבים גם עלות כספית נמוכה. יתרון נוסף הוא היכולת להגיע להתאמה מלאה למאפיינים הספציפיים של כל אדם – הן מבחינת לקות הראייה ומבנה העין והן מבחינת הרגלי השימוש. באופן טבעי נדרש שיקול דעת מעמיק לפני קניית עדשות מגע שמתקנות את הראייה במשך שנה שלמה, וכאן בעמוד תמצאו גם המלצות שיעזרו לכם לבחור נכון וגם דוגמאות למוצרים ספציפיים.

באילו מקרים כדאי לבחור בעדשות מגע שנתיות?

לצד עדשות המגע השנתיות ניתן למצוא בחנויות האופטיקה וגם כאן באתר כמובן עדשות מגע חודשיות, דו שבועיות ויומיות.

היתרון העיקרי של העדשות לטווח ארוך הוא האיכות הגבוהה שלהן – כשמייצרים מוצר שאמור לספק מקסימום תועלת מושקעים בו משאבים רבים יותר, והתוצאה בהתאם (ובפרט כשבוחרים דגם של יצרנית מוכרת). עוד יתרון הוא ההתאמה המדויקת לכל צורך, לרבות צילינדר, יובש בעין ועוד.

פרמטר נוסף שגם לו יש משקל בהחלטה הסופית הוא העלות הכספית – עדשות שנתיות זולות יותר (בחישוב שנתי, כמובן) מהעדשות היומיות. גם בהשוואה לאלה שמיועדות לשבועיים או חודש תשלמו בסופו של דבר פחות כסף.

תחזוקת עדשות שנתיות – דגשים חשובים

כשקונים עדשה לשימוש במשך שנה שלמה, חשוב מאוד לשמור עליה כך שהיא לא תצבור חיידקים, שומנים, חלבונים ולכלוכים. אי הקפדה על ההנחיות עלולה להוביל לדלקת עיניים, זיהומים ואפילו מחלות חמורות שיחייבו טיפולים מורכבים.

הדגש הראשון הוא להימנע משטיפת העדשות במי ברז שאינם נקיים מספיק. החיטוי בסוף כל יום מתבצע אך ורק עם התמיסה הייעודית לכך, ובנוסף חובה לשטוף ידיים היטב במים וסבון ולנגב אותן ביסודיות. גם את מיכל האחסון עצמו חשוב לחטא ולייבש.

המלצה אחרת היא לא להשתמש בעדשות מגע שנתיות במשך יותר משנה ממועד הפתיחה של האריזה. גם אם לא הרכבתם את העדשות מדי יום, וגם אם הקפדתם על תחזוקה נכונה, הן בכל זאת צוברות משקעים ולכלוכים, ולכן שימוש בעדשה אחרי שעברה יותר משנה מסכנת את בריאות העין.

עדשות מגע שנתיות – דגמים מומלצים

בחירה נכונה של עדשות מגע שנתיות היא עוד מרכיב הכרחי בדרך למקסימום תועלת. לפניכם מספר דגמים מתקדמים שעשויים להתאים לכם (ואם אתם לא בטוחים מהן עדשות המגע הנכונות עבורכם, תוכלו לבצע אצלנו בדיקת התאמה בחינם – פירוט בפסקה הבאה).

עדשות Toric Lite של Soflex

עדשות מגע צילינדר, כלומר כאלה המיועדות לבעלות ובעלי אסטיגמציה. הן מיוצרות מחומר גלם מתקדם בשם Filcon II 2 ומכילות 58% מים. בנוסף להתאמה המדויק למרבית סוגי הצילינדר, עדשות מגע שנתיות אלה גם שומרות על בריאות העין.

ניתן לבחור קימור בין 8.1 ל-9.6 (8.1 / 8.4 / 8.7 / 9 / 9.3 / 9.6), קוטר 13.5, 14.5 או 15, צילינדר עד מינוס 15 וכמובן להתאים את העדשות גם מבחינת כיוון הצילינדר (0-200 מעלות). טווח המספרים הוא החל ממינוס 20 ועד פלוס 20, והעלות לשתי עדשות היא 1,000 ש”ח.

עדשות Eye-Q Toric של סופלקס

עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר, גם כן של חברת סופלקס שהינה אחת מהמובילות בתחום, וגם כן מ-Filcon II 2 עם 58% מים. יתרון נוסף הוא נוחות ההרכבה, גם במשך שעות רבות ברציפות.

טווח המספרים שבהם ניתן לקנות עדשות Eye-Q Toric הוא בין מינוס 20 לפלוס 10, הקימור הוא 8.1 / 8.4 / 8.7 / 9 / 9.3 / 9.6, הצילינדר הוא בין 0 לבין מינוס 6, וה-ADD הוא 2.25 או 2.75.

עלות: 1,100 ש”ח לכל עדשה.

עדשות Solotica Hidrocor Rio

עדשות מגע שנתיות צבעוניות שמיוצרות מ-Polymacon ומכילות 38% מים. הייחוד שלהן הוא השתלבות מדויקת עם גוון העיניים המקורי. עוד כדאי לדעת שעדשות אלה הן ללא פס תוחם.

הקימור של עדשות Solotica Hidrocor Rio הוא 8.7, הקוטר 14.2 וניתן לבחור מספר בין מינוס 1 לבין מינוס 10. ישנם מספר צבעים לבחירה, והמחיר לעדשה אחת הוא 390 ש”ח.

בדיקות התאמה מקצועיות – בחינם!

התאמה מדויקת של עדשות מגע שנתיות למאפיינים הספציפיים של העיניים היא כאמור חובה. בחנות של “עדשות” בתל אביב (דיזינגוף 332) תוכלו לעבור בדיקת התאמה ע”י אופטומטריסטית מיומנת – ללא עלות וללא מחויבות!

אם כבר יש לכם מרשם עדכני, אין צורך לצאת מהבית כדי לקנות עדשות מגע. כמו אינספור מוצרים אחרים, גם את העדשות אפשר, וכדאי, לקנות באינטרנט על בסיס הנתונים הידועים לכם (מספר, קוטר, צילינדר וכו’) – הרווח שלכם הוא גם חיסכון בזמן וגם חיסכון בכסף.

כשקונים ב”עדשות” מובטחות לכם עדשות שנתיות איכותיות של יצרניות מובילות עם תוקף ארוך של לפחות שנתיים. במידת הצורך תוכלו להחזיר את המוצר על בסיס בדיקת התאמה אישית של האופטומטריסטית.

0