cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע בהתאמה אישית

תחום האופטיקה השתכלל במידה ניכרת בשנים האחרונות, ובפרט בכל מה שקשור לייצור עדשות מגע. המגוון הרחב של האפשרויות מקנה לכל אחד ואחת את היכולת למצוא עדשות בהתאמה מלאה ומדויקת לצרכים הספציפיים שלהם – וכדאי כמובן לנצל את האופציה הזו. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי התאמת עדשות מגע ופירוט של הסוגים השונים הקיימים כיום, כך שתוכלו לבחור נכון וליהנות גם מתיקון ראייה אופטימלי וגם מנוחות שימוש מרבית.

מדוע חשוב להתאים את העדשות ואיך מתבצעת ההתאמה?

תחום עדשות המגע השתנה כאמור מהקצה אל הקצה במאה ה-21. מצד אחד מדובר במוצר מדף, כזה שאפשר (וכדאי) לקנות גם אותו גם אונליין, ואכן היקף הרכישות של עדשות מגע דרך האינטרנט נמצא בעלייה מתמדת. מצד שני, כדי לדעת מה לקנות רצוי קודם כל לעבור אבחון יסודי ומקיף, אצל אופטומטריסט/ית מנוסה – כך שההתאמה לעין תהיה לא פחות ממושלמת.

חשוב להבין שיש הבדלים משמעותיים בין למשל עדשות מגע לבעלי קרטוקונוס לבין עדשות מגע למי שהקרנית שלו לא מתאפיינת בקמירות. באופן דומה יש שוני בין העדשות שמתאימות לילדים עם קוצר ראייה לבין עדשות מגע למבוגרים בעלי קוצר ראייה שבמקרים רבים זקוקים לעזרה גם לראייה לקרוב.

רק התאמה על בסיס ידע מקצועי וניסיון מבטיחה פתרון מיטבי ולא פחות חשוב, נוחות שימוש לטווח ארוך, כך שהאדם אכן ישתמש בעדשות המגע ללא קושי או התלבטות.

הסוגים השונים של עדשות בהתאמה מדויקת לכל צורך ולכל קהל יעד

יש מספר דרכים לחלק את כל הדגמים הרבים של עדשות מגע לקטגוריות שונות. דרך אחת להגיע לתוצאה של עדשות מגע בהתאמה אישית היא לפי מצב העין, כלומר לקות הראייה שעבורה נדרש פתרון. דרך שנייה היא לפי קהל היעד של העדשות. לפניכם מספר דוגמאות של עדשות מגע אשר מותאמות לצורך/קהל ספציפיים:

עדשות מגע לילדים עם קוצר ראייה

ילדים בעלי מיופיה (השם המדעי לקוצר ראייה, כלומר מצב שבו אובייקטים רחוקים מהעין נראים מטושטשים ולא חדים) עלולים לסבול מקשיים בלמידה ובלא מעט מקרים גם במהלך אינטראקציות חברתיות. בנוסף, ישנו סיכון גבוה להתפתחות מחלת עיניים חמורה בגיל מבוגר יותר ואפילו לאובדן הראייה אם לא מספקים מענה מדויק ללקות.

העדשות האופטימליות לילדים נקראות MISIGHT. הסיבה לכך היא שיש להן 4 אזורים שונים, שניים מהם מתקנים את הליקוי בתשבורת האור, כלומר מבטיחים ראייה חדה גם לטווח רחוק, ושניים נוספים יוצרים דיפוקוס מיופי שמאט את הקצב של התארכות גלגל העין (התארכות גלגל העין היא הסיבה מלכתחילה למיופיה, ועם עדשות רגילות ישנו חשש שהראייה אמנם תשתפר אבל גלגל העין ימשיך להתארך כך שתוך זמן קצר יחסית המספר ימשיך לגדול).

עדשות מגע למבוגרים בעלי מיופיה

כשמחפשים עדשות מגע בהתאמה אישית למבוגרים בעלי מיופיה הדגש שונה: מאחר שגלגל העין כבר התייצב, אין צורך לדאוג למניעת ההתארכות שלו, אבל מצד שני בדרך כלל יש גם קושי לראות לקרוב (בגלל שהעדשות פחות גמישות החל מסביבות גיל 40-45). בהתאם הצורך הוא בעדשות מגע שיאפשרו לראות היטב לכל טווח, והפתרון האידיאלי הוא מולטיפוקל: עדשות מגע בעלות 3 מוקדים, אחד למרחק של עד 45 ס”מ (קריאה / שימוש בסמארטפון), אחד למרחקים של יותר מ-2.5 מטר (בנהיגה, בהליכה ברחוב וכו’) ואחד לטווח הביניים. הצורך במוקד נוסף עבור טווחי הביניים נובע גם מהשימוש הנרחב במסכים וגם מהרצון להבטיח מעברים חלקים כשהאדם עובר מקריאה להתבוננות בחלל החדר, או ממיקוד המבט באובייקט מרוחק לסמארטפון וכו’.

עדשות מגע לקרטוקונוס

קרטוקונוס מחייבת פתרון ספציפי לקמירות הקרנית. האפשרויות המתאימות: עדשות מגע סקלרליות (בעלות קוטר גדול מהרגיל כך שהן מונחות על הסקלרה ולא על הקרנית), עדשות מגע פיגיבק (Piggyback) שכוללות עדשה רכה ועדשה קשה כשזו הרכה מונחת על הקרנית ומבטיחה נוחות וזו הקשה מונחת על הרכה ומספקת את התיקון לראייה, עדשות היברידיות שבהן ההיקף רך והמרכז קשיח, עדשות קשות RGP ועדשות rose K שמתאפיינות במבנה גיאומטרי מותאם באופן מושלם למצב הקרנית העדכני.

עדשות מגע לחיילים

חיילים שלא יכולים להסיר את העדשות בלילה עקב היעדר תנאים מתאימים יכולים להרכיב עדשות מגע חודשיות. כיום ישנן עדשות לטווח ארוך שנוחות השימוש בהן גבוהה במיוחד, וגם בשטח ותוך כדי פעילות בהיקף נרחב כלל לא מרגישים אותן (פרט כמובן לראייה המשופרת).

עדשות מגע לספורטאים

הדגש העיקרי של עדשות מגע בהתאמה אישית לספורטאים הוא היצמדות מיטבית לעיניים, כך שגם במהלך הפעילות הגופנית האינטנסיבית הן יספקו את תיקון הראייה הנדרש.

עדשות מגע למי שסובל מיובש בעין

הפתרון הטוב ביותר לאלו הסובלים מיובש בעין אבל רוצים להישאר עם עדשות מגע ולא לעבור למשקפיים הוא עדשות מגע מסיליקון הידרוג’ל – בזכות הסיליקון שמאפשר מעבר חמצן רב אל העין ובנוסף יש בו אחוז גבוה של מים שמנטרלים את היובש. פתרון נוסף הוא עדשות מגע קשות RGP שנקראות גם עדשות נושמות, וגם העדשות הסקלרליות עשויות לספק מענה מתאים.

עדשות מגע צילינדר

כשבנוסף לקוצר הראייה (או רוחק הראייה) ישנה גם אסטיגמציה נדרשות עדשות טוריות – כלומר עדשות מגע שמתקנות גם את הצילינדר. המרשם של עדשות מגע בהתאמה אישית לבעלות ובעלי צילינדר כולל גם את המספר (כלומר מידת החומרה של קוצר/רוחק הראייה), גם את עוצמת הצילינדר וגם את הכיוון שלו. טכנולוגיות חדשניות מוסיפות משקולות דקיקות לעדשה כך שהיא תהיה מיוצבת בתוך העין והתיקון יהיה אופטימלי.

עדשות מגע למי שלא מסתדר עם הרכבת עדשות

לכאורה מדובר בסתירה, אבל גם למי שמתקשה להרכיב עדשות במהלך היום ישנו פתרון: עדשות אורתו קיי (Ortho K) – עדשות קשות שמרכיבים רק בשעות הלילה ובזמן שהאדם ישן הן משטיחות את הקרנית ומאפשרות ראייה טובה יותר למחרת לאורך כל היום.

בדיקות ראייה והתאמה אישית של עדשות מגע – בחינם

על-מנת ליהנות מכל היתרונות של התאמה אישית של עדשות מגע נדרשת קודם כל בדיקה מקצועית. לצד החנות האינטרנטית הגדולה של “עדשות” פועלת גם חנות פיזית ובה כל הציוד הדרוש לבדיקה כזו. אופטומטריסטית מוסמכת ובעלת ניסיון רב תסייע לכם להבין איזה סוג של עדשות מגע מתאים לכם וגם מהו המרשם המדויק – בחינם וללא כל מחויבות מצדכם!

0