cart-v2
חייגו לנציג שירות 03-5445090 call logo
לוגו אתר eye care

עדשות מגע – להיות עם ולהרגיש בלי

עדשות מגע

הראשון שחשב על הרעיון של עדשות מגע, כך לפחות לפי התיעוד ההיסטורי המקובל, היה לאונרדו דה וינצ’י, לפני כ-500 שנים. הצייר המפורסם, שהיה בין השאר גם מתמטיקאי, מהנדס וממציא, ערך ניסויים שונים שעזרו לו להבין איך בעצם נשבר האור בקרנית העין.

ניסיונות ליישום מעשי של הרעיון של הכנסת עדשה לתוך העין על-מנת לתקן ליקויי ראייה נערכו רק בסוף המאה ה-19. למעשה רק לפני קצת יותר מ-50 שנים, עם המצאת ההידרוג’ל שאפשר ייצור עדשות רכות, אפשר היה להתחיל ליהנות מכל היתרונות של עדשות המגע. ב-1987 כבר החל ייצור המוני של עדשות חד פעמיות, ואז ההתקדמות הטכנולוגית מהירה מאוד – ואיתה גם השיפור באיכות החיים של מי שמרכיב עדשות. בעמוד זה תמצאו פירוט של היתרונות של עדשות המגע על פני המשקפיים, מידע לגבי הסוגים השונים של העדשות שקיימים כיום והסברים אודות הפרמטרים השונים לייצור כל עדשה (קוטר, קימור, מספר וכו’).

היתרונות של עדשות מגע על פני משקפיים

עדשות מגע הפכו לאופציה רלוונטית לציבור הרחב רק בעשורים האחרונים – אבל הביקוש לתחליף למשקפיים נמצא במגמת עלייה מתמדת, בעיקר הודות ליתרונות המשמעותיים שלו:

ראייה אופטימלית

עדשות המגע זזות ביחד עם תנועת העין, ולכן אין עיוותים בראייה שעלולים להיגרם אצל מרכיבי משקפיים עקב חוסר ההלימה בין הדינמיות של העין לבין הסטטיות של המשקפיים. בנוסף, שדה הראייה של מרכיבי עדשות מגע רחב יותר ולמעשה כלל לא מוגבל, בעוד שמשקפיים מייצרים מגבלה בהתאם למידות העדשה והעיוות בקצוות שלה.

עוד הבדל הוא שבמבט דרך משקפיים ייתכן אפקט מסוים להקטנה או להגדלה של העצמים, ואילו התבוננות באותם אובייקטים דרך עדשות מגע ממזערת את האפקט הנ”ל.

מקסימום נוחות

ראשית, עדשות מגע מאפשרות לבצע פעילות גופנית, ואפילו אינטנסיבית, בלי לחשוש לנזק, בעוד משקפיים עלולים להישבר. בנוסף העדשות גם לא עלולות ליפול תוך כדי ריצה, קפיצה וכו’. כמו כן עדשות המגע, בניגוד לזגוגיות של המשקפיים, לא מתכסות באדים (למשל כשמבשלים או כשחובשים מסכה כפי שגילו רבים בתקופת הקורונה) – כך שבאופן כללי העדשות הן האופציה הנוחה יותר לשימוש. מרכיב נוסף בנוחות הוא האפשרות להרכיב משקפי שמש רגילות (כשעדשות המגע מספקות את התיקון האופטי הדרוש), בעוד מרכיבי משקפיים זקוקים למעשה לשני זוגות אופטיים, אחד “רגיל” ואחד עם הגנה מהשמש.

לצד היתרונות מבחינת הנוחות חשוב לקחת בחשבון גם את הצורך להקפיד על תחזוקה נכונה כשמדובר על עדשות חודשיות, שנתיות וכו’.

אסתטיות

גם ההיבט האסתטי גורם ללא מעט נשים וגברים לעבור ממשקפיים לעדשות מגע. בהקשר זה כדאי לזכור שיש מגוון רחב של עדשות צבעוניות, בין אם כאלה שמבליטות את הגוון הקיים ומעניקות לו נוכחות משמעותית יותר, ובין אם כאלה שממש משנות את צבע העיניים.

הסוגים השונים של עדשות המגע הקיימים כיום

עדשות מגע ממלאות למעשה את מקומה של הקרנית בשבירת האור. מאחר שצורת העדשה מושלמת, ובנוסף מותאמת במדויק לעיניים של האדם (כשמקפידים להתנהל באופן מושכל), התוצאה היא ראייה חדה במיוחד.

את הסוגים השונים של העדשות ניתן לחלק לפי משך השימוש בהן, לפי החומר שממנו הן מיוצרות ויש גם סוגים ספציפיים של עדשות מגע.

לפי משך השימוש

עדשות חד יומיות, עדשות דו שבועיות, עדשות חודשיות, עדשות תלת חודשיות ועדשות שנתיות.

הבחירה היא בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אדם ולהעדפות שלו. כשנדרש תיקון ללקות ראייה מורכבת בדרך כלל יש צורך בעדשות מיוחדות, ולכן הן יהיו כאלה לטווח ארוך יחסית. אנשים שחשופים ללכלוכים וחומרים מזהמים ישתמשו ברוב המקרים בעדשות מגע יומיות שהן למעשה חד פעמיות ולכן לא צוברות חומרים בעייתיים.

לפי החומר שממנו מיוצרת העדשה

סוג אחד של עדשות מגע הוא אלה שמיוצרות מהידרוג’ל. זהו חומר פלסטי במרקם של ג’ל שהופך את העדשות לגמישות ולרכות, ובהתאם ההרכבה שלהן נוחה מאוד. הן גם מתאימות את עצמן באופן מדויק מאוד לצורת הקרנית בזכות המרקם הרך.

סוג שני הוא עדשות שמשלבות סיליקון עם ההידרוג’ל. תוספות הסיליקון מאפשרת ליותר חמצן לעבור אל העין, ובהתאם ניתן להשתמש בעדשות למשך זמן ארוך יותר. ההידרוג’ל מעניק את הרכות והגמישות.

סוג שלישי הוא עדשות מ-GP, חומר פלסטי קשיח. עדשות אלה נקראות עדשות מגע קשות נושמות, וגם הן מאפשרות לכמות גדולה של חמצן להגיע לעין. הקשיחות מחייבת הסתגלות מעט מורכבת יותר.

סוג רביעי הוא העדשות ההיברידיות – עדשות מגע שהמרכז שלהן הוא מ-GP וההיקף מסיליקון הידרוג’ל. החלק הקשיח מספק את התיקון האופטי המיטבי, ואילו החלק הרך הופך את העדשה לנוחה להרכבה.

סוגים מיוחדים

במקרים שבהם נדרש תיקון ללקות ראייה מורכבת, נדרש סוג מיוחד של עדשות מגע – למשל עדשות מגע מולטיפוקל שמאפשרות ראייה טובה לכל המרחקים, עדשות מגע צילינדר לבעלי ובעלות אסטיגמציה, עדשות מגע סקלרליות (לחולים בקרטוקונוס), ועוד.

הפרמטרים העיקריים שמאפיינים כל עדשה

קימור – קרנית העין מתאפיינת במבנה קמור, ולכן גם לעדשה שמורכבת עליה ישנה קמירות. כדי להבטיח התאמה מלאה ונוחות הרכבה חשוב לבצע בדיקה מקצועית ולבחור דגם שמתאפיין בקמירות המדויקת עבורכם. טווח הקימורים הנפוצים הוא 8.4 עד 9.0.

קוטר – קוטר העדשה נקבע על סמך קוטר הקרנית וגם על פי סוג העדשה. בעדשות קשות הקוטר קטן יותר מהקוטר של הקרנית, ואילו בעדשות רכות הוא גדול יותר. בעדשות סקלרליות הקוטר גדול במיוחד כך שהעדשה מונחת על לובן העין ולא על הקרנית.

מספר – הפרמטר שמציין את תיקון הראייה הדרוש. לכל דגם של עדשות מגע יש טווח מספרים אחר. יש גם עדשות מגע ללא מספר שמטרתן אסתטית בלבד.

בדיקות התאמה מקצועיות ללא תשלום וללא מחויבות מצדכם

עדשות מביאה אליכם את הדגמים המתקדמים ביותר של כל סוגי עדשות המגע – יומיות, דו שבועיות, חודשיות, תלת חודשיות, שנתיות, רכות, קשות – של היצרניות המובילות בעולם. כדי לוודא שהעדשה מותאמת במדויק לצרכים שלכם, הן מבחינת הקימור, הקוטר והמספר, והן מבחינת סוג העדשה, תוכלו לעבור בדיקה מקצועית בחינם וללא כל התחייבות מצדכם.

הבדיקה המקצועית החינמית מתבצעת בחנות של עדשות בתל אביב (דיזינגוף 322), ע”י אופטומטריסטית מנוסה. לאחר מכן, או כבר עכשיו אם יש לכם מרשם שאתם בטוחים שהוא מדויק עבורכם, תוכלו למצוא כאן באתר דגם מתאים – במחיר אטרקטיבי וללא הטרחה הכרוכה בהגעה לחנות פיזית. המשלוחים מהירים וניתנים גם הם בחינם, ועוד כדאי לדעת שלכל העדשות תוקף ארוך (כמו כן ניתן להחליף אריזה סגורה אם המספר משתנה).

0